| 000 | 04680namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | EG-GICUC | ||
| 005 | 20251103153121.0 | ||
| 008 | 251103s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a729 |
| 092 |
_a729 _221 |
||
| 097 | _aPh.D | ||
| 099 | _aCai01.13.02.Ph.D.2025.Ya.E | ||
| 100 | 0 |
_aYasmine Mahmoud Saad Abdelhamid, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 4 |
_aThe effect of parametric patterned façade variations on daylight quality, visual comfort, and daylight performance enhancing students’ mood and task performance in an architecture studio-based tutoring / _cby Yasmine Mahmoud Saad Abdelhamid ; Supervisors Prof. Dr. Sherine M. Wahba, Dr. Mennat-Allah ElHusseiny. |
| 246 | 1 | 5 | _aتأثير اختلافات الواجهات المزخرفة البارامترية على جودة ضوء النهار والراحة البصرية والأداء ضوء النهار لتعزز الحالة المزاجية للطلاب وأداء المهام في التدريس القائم على استوديو الهندسة المعمارية |
| 264 | 0 | _c2025. | |
| 300 |
_a220 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 186-212. | ||
| 520 | 3 | _aThis research investigates the impact of parametric façade design on daylighting performance, visual comfort, and student well-being in educational spaces, with a focus on architecture studios in hot-dry climates. The study utilizes both theoretical and analytical approaches. The theoretical approach examines daylight metrics, visual comfort, and psychological effects of daylight on students, while reviewing experimental methods for environmental studies. The analytical approach includes a simulation experiment, identifying a "Triangles Parametric Pattern" as the most effective for daylighting performance using Climate Studio software, and a field experiment to assess its impact on student mood and task performance. Methods include statistical analysis, spatial ability testing, and mood assessments. Results show that the parametric façade design significantly enhances mood and performance, supporting its potential as a framework for effective daylighting design in educational settings. | |
| 520 | 3 | _aيبحث هذا البحث في تأثير تصميم الواجهة البارامترية على أداء ضوء النهار، والراحة البصرية، ورفاهية الطلاب في الأماكن التعليمية، مع التركيز على استوديوهات الهندسة المعمارية في المناخات الحارة والجافة. تستخدم الدراسة كلا النهجين النظري والتحليلي. يدرس المنهج النظري مقاييس ضوء النهار والراحة البصرية والتأثيرات النفسية لضوء النهار على الطلاب، مع مراجعة الأساليب التجريبية للدراسات البيئية. يتضمن المنهج التحليلي تجربة محاكاة، تحدد "النمط البارامتري للمثلثات" باعتباره الأكثر فعالية للأداء في ضوء النهار باستخدام برنامج Climate Studio، وتجربة ميدانية لتقييم تأثيره على مزاج الطالب وأداء المهام. وتشمل الأساليب التحليل الإحصائي، واختبار القدرة المكانية، وتقييم الحالة المزاجية. تظهر النتائج أن تصميم الواجهة البارامترية يعزز بشكل كبير الحالة المزاجية والأداء، ويدعم إمكاناتها كإطار لتصميم ضوء النهار الفعال في البيئات التعليمية | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aDesign and decoration of buildings | |
| 650 | 0 | _aتصميم وزخرفة المنشآت | |
| 653 | 0 |
_aDaylight _aDaylight Performance _aParametric Patterned Façade _aMood _aTask Performance |
|
| 700 | 0 |
_aSherine M. Wahba _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aMennat-Allah ElHusseiny _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2025 _cSherine M. Wahba _cMennat-Allah ElHusseiny _dAyman Hassan _dYasser M. Mansour _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Architectural Engineering |
||
| 905 | _aShimaa | ||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c175476 | ||