000 05165namaa22004331i 4500
003 EG-GICUC
005 20251109093650.0
008 251108s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.06.M.Sc.2025.Is.E
100 0 _aIsraa Ahmed Mohamed Shawky,
_epreparation.
245 1 0 _aEffect of interactive training on muscle strength and coordination in children with hemiparesis /
_cby Israa Ahmed Mohamed Shawky ; Supervisors Prof. Dr. Samah Attia El Shemy, Dr. Shiamaa Mohamed Reffat.
246 1 5 _aتأثير التدريب التفاعلي على قوة العضلات والتناسق الحركي عند الأطفال المصابين بالخدل الشق
264 0 _c2025.
300 _a120 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 99-121.
520 3 _aPurposes: To investigate the effect of interactive virtual reality training on muscle strength and motor proficiency in children with hemiparesis. Methods: Thirty children of both sexes with hemiparesis included in this study, aged 8 to 10 years. They were randomly assigned into control and study groups. Both groups received a specially designed physical rehabilitation program. Additionally, the study group participated in Wii Fit virtual reality-based program. Hip and knee extensors' strength were measured using a Lafayette hand-held dynamometer. Bilateral coordination, strength, running speed, and agility were evaluated using the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (BOT-2) 2nd edition before and after the treatment program. Results: Children in both groups showed significant improvements in their post-treatment results across all measured outcomes compared to their pre-treatment results. When comparing the post-treatment mean values between the groups, the study group exhibited significantly greater improvement than the control group ((P<0.05). Conclusion: Adding interactive virtual reality training to the designed physical therapy program provide a significant effect on muscle strength and motor proficiency in children with hemiparesis.
520 3 _aالهدف: تقييم تأثير التدريب التفاعلي من خلال الواقع الافتراضى على القوة العضلية والكفاءة الحركية لدى الأطفال المصابين بالخدل الشقي. طرق البحث: شملت هذه الدراسة ثلاثين طفلا من كلا الجنسين مصابين بالخدل الشقي ، وتتراوح أعمارهم بين 8 إلى 10 سنوات. تم توزيعهم بصورة عشوائية على مجموعتين (المجموعة الضابطة , مجموعة الدراسة) تلقت كلتا المجموعتين برنامج مصمم خصيصا للعلاج الطبيعي. بالإضافة إلى ذلك، تلقت مجموعة الدراسة برنامج الواقع الافتراضي Wii Fit. تم تقييم الكفاءة الحركية وتشمل التنسيق الثنائي والقوة وسرعة الجري وخفة الحركة باستخدام اختبار Bruininks-Oseretsky للكفاءة الحركية (2-BOT) ، كما تم قياس قوة العضلات الباسطة لمفصل الفخد ومفصل الركبة قبل وبعد برنامج العلاج باستخدام جهاز قياس القوة المحمول باليد (Laffayate) النتائج: أظهرت نتائج الأطفال في كلتا المجموعتين تحسن ملحوظ في نتائج ما بعد العلاج في جميع المتغيرات المقاسة مقارنة بنتائج ما قبل العلاج , وتم ملاحظة فروق ذات دلالة إحصائية في جميع المتغيرات المقاسة بين المجموعتين بعد العلاج لصالح مجموعة الدراسة الاستنتاج: إضافة التدريب التفاعلي من خلال الواقع الافتراضى إلى برنامج العلاج الطبيعي المصمم له تأثير كبير على الكفاءة الحركية والقوة العضلية لدى الأطفال المصابين بالخدل الشقي.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aPhysical Therapy
650 0 _aالعلاج الطبيعي
653 1 _aCerebral palsy
_aHemiparesis
_aInteractive training
_a Virtual reality
_aMuscle strength
_aCoordination
_aMotor proficiency
700 0 _aSamah Attia El Shemy
_ethesis advisor.
700 0 _aShimaa Mohamed Refaat
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cSamah Attia El Shemy
_cShimaa Mohamed Refaat
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for Pediatrics
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c175633