000 05718namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20251111105112.0
008 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a658.8
092 _a658.8
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.15.03.M.Sc.2024.فا.ت
100 0 _a،فاطمة محمد مصطفى السيد
_eإعداد.
245 1 0 _aتأثير سياسات التسويق المجتمعي على الأداء التسويقي للشركات العاملة في مصر /
_cإعداد فاطمة محمد مصطفى السيد؛ إشراف أ.د سامي عبد العزيز، أ.م .د امل فوزي منتصر.
246 1 5 _aThe impact of societal marketing policies on the marketing performance of operating companies in egypt /
264 0 _c2024.
300 _a180+37 ورقة :
_bملاحق ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 167-180.
520 _aتتحدد قضية الدراسة في قياس مدى اهتمام الشركات العاملة في مصر بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي، وقياس مدى تأثير تلك السياسات على الاداء التسويقي للشركة المتمثل في: ( نجاح الشركة في دخول اسواق جغرافية جديدة – نجاح الشركة في تسويق المنتجات الجديدة – ويحقق الكفاءة التسويقية للشركة)، وذلك من خلال إجراء تحليل مضمون كيفي لعدد ١٢ موقع من المواقع الإلكترونية للشركات متعددة الجنسيات العاملة في مصر، وإجراء دراسة حالة بالاعتماد على منهج تحليل المضمون الكيفي، وإجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي الشركات محل دراسة الحالة ، وإجراء دراسة ميدانية للتعرف على اتجاهات الجمهور المصري نحو شركتي نستله ولوريال، وتوصلت الدراسة أن شركتي نستله ولوريال تقوم بتطبيق سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي. وان كانت شركة نستله تتفوق على شركة لوريال في ممارسة هذه السياسات بفروق بسيطة بين الشركتين. وتمثلت أهم سياسات البعد الاجتماعي للتسويق المجتمعي التي تقوم بها الشركات محل الدراسة في: اهتمام الشركة دائماً بابتكار منتجات جديدة تلبي احتياجات الفئات المختلفة، واستخدام مكونات طبيعية وصحية في المنتجات، وتعليم المستهلك الكيفية الصحيحة لاستخدام وتخزين منتجاتها، والتأكد من السلامة الصحية للموظفين والقيام بالسياسات اللازمة للمحافظة على صحتهم. والسياسات المتعلقة بتغليف المنتجات.
520 _aThe study issue is determined by measuring the extent of interest of companies operating in Egypt in applying social dimension policies for Societal marketing, and measuring the extent of the impact of these policies on the company's marketing performance represented in: (the company's success in entering new geographical markets - the company's success in marketing new products - and achieving marketing efficiency for the company), by conducting a qualitative content analysis of 12 websites of multinational companies operating in Egypt, conducting a case study based on the qualitative content analysis method, conducting in-depth interviews with officials of the companies, and conducting a survey to identify the trends of the Egyptian public towards Nestlé and L'Oréal. The study concluded that Nestlé and L'Oréal apply social dimension policies for Societal marketing. Although Nestlé outperforms L'Oréal in practicing these policies with slight differences between the two companies. The most important social dimension policies of societal marketing implemented by the companies were the company’s constant interest in innovating new products that meet the needs of different groups, using natural and healthy ingredients in the products, teaching consumers the correct way to use and store its products, ensuring the health safety of employees and implementing the necessary policies to maintain their health, and policies related to product packaging.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aالتسويق
_2qrmak
653 0 _aالتسويق المجتمعي
_aالأداء الاجتماعي للشركات
_aالأداء التسويقي للشركات
700 0 _aسامي عبد العزيز
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aامل فوزي منتصر
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cسامي عبد العزيز
_cامل فوزي منتصر
_dأماني ألبرت
_dأحمد خطاب
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الإعلام
_Dقسم العلاقات العامة والإعلان
905 _aSara
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c175742