| 000 | 04376namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | EG-GICUC | ||
| 005 | 20251201114837.0 | ||
| 008 | 251113s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a420 |
| 092 |
_a420 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.23.01.M.Sc.2025.Na.P | ||
| 100 | 0 |
_aNaglaa Ahmed Ali Zeyada, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 2 |
_aA proposed enrichment program based on “english for specific purposes” esp for developing writing skills of the technical commercial institute students / _cby Naglaa Ahmed Ali Zeyada ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir. |
| 246 | 1 | 5 | _aبرنامج إثرائى مقترح قائم على مدخل"الإنجليزية لأغراض خاصة"ESP لتنمية مهارات الكتابـة لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية |
| 264 | 0 | _c2023. | |
| 300 |
_a126 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 78-86. | ||
| 520 | 3 | _aThe study aimed to explore the effect of a program based on English for specific purposes for developing writing skills of the technical commercial institute students. To meet this end, the study adopted the quasi-experimental design including 150 first year students from the general section of the technical commercial institute in Shoubra, Cairo. All 150 students responded to a needs analysis questionnaire designed to identify their academic needs. From this group 50 students were selected to begin the program and participate in testing. The study utilized a needs analysis questionnaire, a writing skills checklist, a writing skills test, and a scoring rubric. The findings of the study showed the effect of the proposed enrichment program based on ESP in developing writing skills (content and organization, vocabulary and language use, and grammar and mechanics of writing) though business letters and emails. | |
| 520 | 3 | _aهدفت الدراسة إلى قياس فاعلية تصميم وتطبيق برنامج إثرائى مقترح قائم على مدخل الإنجليزية لأغراض خاصة لتنمية مهارات الكتابة لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية، ولتحقيق أهداف الدراسة اتبعت الباحثة المنهج شبة التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من 150 طالب وطالبة، من الصف الأول بالمعهد الفنى التجارى بشبرا (الشعبة العامة)للمشاركة فى الاستبيان. أيضاً، تم اختيار 50 منهم لتطبيق البرنامج الإثرائى المقترحوالمشاركة فى الاختبار. استخدمت الباحثة استبيان لتحليل احتياجات مهارات الكتابة، وقائمة لمهارات الكتابة باللغة الإنجليزية المناسبة لطلاب الصف الأول بالمعهد الفنى التجارى، واختبار مهارات الكتابة مصحوباً بمقياس تقدير متدرج. أشارت نتائج الدراسة إلى أثر البرنامج الإثرائى المقترح القائم على مدخل الإنجليزية لأغراض خاصة لتنمية مهارات الكتابة (المحتوى والتنظيم، و الكلمات، والقواعد وآليات الكتابة) من خلال الرسالة التجارية ، والبريد الإليكترونى لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aEnglish language | |
| 650 | 0 | _aاللغة الانجليزية | |
| 653 | 1 |
_aEnrichment Program _aEnglish for Specific Purposes _aESP _aWriting Skills _aTechnical Commercial Institute |
|
| 700 | 0 |
_aAwatef Ali Sheir _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2025 _cAwatef Ali Sheir _UCairo University _FFaculty of Graduate Studies for Education _DDepartment of Education (EFL Curriculum and Instruction) |
||
| 905 |
_aShimaa _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c175831 | ||