| 000 | 04718namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | EG-GICUC | ||
| 005 | 20251120153615.0 | ||
| 008 | 251120s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a620.6 |
| 092 |
_a620.6 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.13.05.M.Sc.2025.Mo.P | ||
| 100 | 0 |
_aMohamed Shams-Elden Mohamed Kamel, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 2 |
_aA proactive web-baseddynamic user equilibrium assignment approach for travel time balance on road networks: application on sample roads in greater Cairo / _cby Mohamed Shams-Elden Mohamed Kamel ; Supervision Prof. Dr. Azza Mostafa Mohamed Ali Saied. |
| 246 | 1 | 5 | _aتقديم منهج تقدير وتوازن ديناميكي لأزمنة الانتقال المسبق على شبكات المرور للمستخدم وتطبيقه على عينة من الشبكة بالقاهرة الكبرى |
| 264 | 0 | _c2025. | |
| 300 |
_a79 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 76-79. | ||
| 520 | 3 | _aThe rapid growth in traffic demand has outpaced the expansion of road networks, which is limited by public space and resources. As a result, traffic management solutions, particularly Intelligent Transport Systems (ITS), have become vital. ITS applications collect and process real-time data to assist users in making informed decisions. One common ITS tool is the Advanced Traveler Information System (ATIS), widely used for route guidance via smartphones. Most ATIS applications offer users k-shortest paths but typically recommend the single shortest path. However, assigning many users to the same routes can lead to congestion, unbalanced travel times, and route oscillations, reducing network efficiency. This research addresses the issue by developing a proactive dynamic user equilibrium assignment algorithm for ATIS. The aim is to minimize total travel time, reduce oscillations, and predict user travel times. The algorithm calculates k-shortest paths using real-time data and assigns users based on stored route probabilities. A case study in Cairo Governorate demonstrates that the algorithm improves average network travel time by about 12% when user penetration reaches 100%. | |
| 520 | 3 | _aلم يواكب توسع شبكات الطرق النمو المتزايد في الطلب على حركة المرور، نتيجة محدودية الأماكن والموارد العامة. لذلك، أصبحت إدارة المرور، خاصة عبر أنظمة النقل الذكي (ITS)، حلاً أساسياً. حيث توفر تطبيقات ITS بيانات فورية لمساعدة مستخدمي الطرق على اتخاذ قرارات أفضل، ومن أبرزها أنظمة معلومات المستخدمين المتقدمة (ATIS) المستخدمة في توجيه المسارات عبر الهواتف الذكية. عادةً، توصي هذه الأنظمة بأقصر مسار، مما قد يؤدي إلى ازدحامها وتذبذب المستخدمين على المسارات البديلة، وبالتالي ضعف كفاءة الشبكة. لذلك، يقترح البحث الحالي خوارزمية ديناميكية استباقية لتوزيع المستخدمين على الطرق البديلة ضمن ATIS، بهدف تقليل زمن الرحلات الكلي والحد من التذبذب وتحسين دقة التنبؤ بزمن الرحلة. تعتمد الخوارزمية على بيانات زمن الرحلة المحدثة لحساب وتخصيص أفضل المسارات للمستخدمين بناءً على احتمالات مخزنة. أظهر تدراسة حالة بمحافظة القاهرة تحسنًا بنسبة 12% في متوسط زمن الرحلة عند وصول معدل استخدام النظام إلى 100%. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aCivil Engineering | |
| 650 | 0 | _aالهندسة المدنية | |
| 653 | 1 |
_aITS _aATIS _aDynamic User Equilibrium _aTraffic Assignment _aTravel Time |
|
| 700 | 0 |
_aAzza Mostafa Mohamed Ali Saied. _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2025 _cAzza Mostafa Mohamed Ali Saied _dAhmed Elbadawy Taha _dIbrahim Hassan Hashem _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Civil Engineering |
||
| 905 | _aShimaa | ||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c176055 | ||