000 06481namaa22004451i 4500
003 EG-GICUC
005 20251129102412.0
008 251128s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.07.M.Sc.2020.Ha.I
100 0 _aHaitham Mustafa Yusuf Mahmoud,
_epreparation.
245 1 0 _aImmersive versus passive virtual reality on pper limb pain & range of motion In pediatric Burn /
_cby Haitham Mustafa Yusuf Mahmoud ; Supervisors Prof. Dr. Khadra Mohamed Ali, Prof Dr. Tarek Ahmed Mohamed Ali, Dr. Aya Gamal Fawzy Elsayed.
246 1 5 _aالواقع الافتراضي الانغماسي مقابل الواقع الافتراضي السلبي في اداره الألم والمدي الحركي للطرف العلوي في حروق الأطفال
264 0 _c2025.
300 _a80 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 68-76.
520 3 _aIntroduction: Worldwide attention for paediatric burns that affect long- term functionality, quality of life. Potential evidence regarding virtual reality (VR) systems also have been studied and shown some promise in procedural pain control and encouraging way for functional exercises, and well-known support mechanisms alongside multimodal therapeutic approaches may reduce overall anxiety, thereby mitigating the experience of pain in the recovery. This research aimed to declare the difference between using immersive virtual reality versus passive virtual reality on pain management, and improvement of joints` mobility in paediatric burn patients. Material and methods: Sixty children with acute upper extremity 2nd degree thermal burn injury. TBSA calculated between 20 to 30 %. Cause of burn were chosen among burn caused by open flames, hot liquids, hot objects, steam or chemical burns. Circumferential burn patients were included in the study after medical stability insurance. Participants were distributed into two equal groups. Each group underwent treatment over 8 weeks (3 sessions per week). Group A underwent immersive virtual reality program combined with a traditional physiotherapy program comprising stretching exercises and splinting. While Group B underwent virtual reality, program combined with a traditional physiotherapy program comprising stretching exercises and splinting. Pain intensity level, upper extremity disabilities, and its joints` range of motion were evaluated before and after the intervention using a Color visual analogue Scale (cVAS), Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand (DASH) and digital goniometer, respectively. Results: Both groups A and B exhibited significant improvements in cVAS scores, DASH and reported upper extremity joints` range of motion scores (p <0.001). However, Group A achieved greater improvements in all measurements compared to Group B (p < 0.001). Conclusion: Both immersive and passive virtual reality effectively modulate pain intensity and upper extremity joints` range of motion during rehabilitation for children with acute upper extremity 2nd degree thermal burn injury
520 3 _aأجريت هذه الدراسة بهدف دراسة مقارنة الواقع الإفتراضي الانغماسي مقابل الواقع اللإفتراضي السلبي لعلاج الألم وتحسن المدي الحركي للطرف العلوي للأطفال في حروق الأطفال، تم اختيار ستين طفلا من كلا الجنسين ممن تعرضوا للحروق من الدرجة الثانية للطرف العلوي بمستشفيات القصر العيني ومستشفي أم المصريين بمحافظتي القاهرة والجيزة- بمصر؛ وذلك في الفترة من يناير إلى أغسطس 2024. تم تقسيم المشاركينإلىمجموعتين؛ المجموعة الأولي فقد تلقت العلاج بالواقع الإفتراضي الإنغماسي بالإضافة للعلاج الطبيعي التقليدي "8-10" دقائق من تمرينات التمدد والمدي الحركي الإيجابي للطرف العلوي بمعدل ثلاث جلسات كل أسبوع على مدى ثمانية أسابيع متتالية، بينما المجموعة الثانية قد تلقت العلاج بالواقع الإفتراضي السلبي بالإضافة للعلاج الطبيعي التقليدي؛ بمعدل ثلاث جلسات كل أسبوع على مدى ثمانية أسابيع متتالية . تم إعطاء شرح كامل لجميع المشاركين الستين لبروتوكول الدراسة كما تم إبلاغ إجراءات التقييم بنموذج الموافقة الذي تم توقيعه من كل مشارك قبل المشاركة في هذه الدراسة . البيانات التي تم الحصول عليها من كلا المجموعتين قبل بدء العلاج، وبعد العلاج فيما يتعلق مقياس الألم البصري الملون، ومقياس مستوى الإعاقة الخاص بالطرف العلوي والكتف واليد، ومقياس الزوايا الرقمي لقياس المدي الحركي للطرف العلوي المصاب "الكتف، الكوع لمدي شهرين وتلي ذلك تحليل إحصائيا تفصيليا.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aPhysical Therapy
650 0 _aالعلاج الطبيعي
653 1 _aColor visual analogue scale
_aDigital goniometer
_aImmersive virtual reality
_aPaediatric burn
_aPassive virtual reality
700 0 _aKhadra Mohamed Ali
_ethesis advisor.
700 0 _aTarek Ahmed Mohamed Ali
_ethesis advisor.
700 0 _aAya Gamal Fawzy Elsayed
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cKhadra Mohamed Ali
_cTarek Ahmed Mohamed Ali
_cAya Gamal Fawzy Elsayed
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for Surgery
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c176301