| 000 | 04676namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | EG-GICUC | ||
| 005 | 20251202153201.0 | ||
| 008 | 251202s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a420 |
| 092 |
_a420 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.23.01.M.Sc.2025.Em.U | ||
| 100 | 0 |
_aEman Atef Abdellatif Ali, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aUsing mccarthy’s model to develop writing skills in english for preparatory stage pupils / _cby Eman Atef Abdellatif Ali ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa. |
| 246 | 1 | 5 | _a استخدام نموذج مكارثي لتنمية مهارات الكتابة في اللّغّة الإنجليزية لتلاميذ المرحلة الإعدادية |
| 264 | 0 | _c2025. | |
| 300 |
_a123+17 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025 | ||
| 504 | _aBibliography: pages 80-88. | ||
| 520 | 3 | _aThis research investigates the effectiveness of a strategy based on McCarthy's model to enhance English writing skills among preparatory stage pupils. The sample consisted of 60 pupils divided into two intact groups: an experimental group (30 pupils) and a control group (30 pupils).A quasi-experimental design was employed, with the experimental group receiving instruction based on the suggested strategy incorporating McCarthy's Model, while the control group followed traditional writing instruction. Data collection instruments included a checklist for evaluating paragraph and email writing, a learning styles questionnaire, a pre-posttest on paragraph and email writing skills, and a scoring rubric. The findings revealed a statistically significant improvement in the writing skills of the experimental group compared to the control group, specifically in both paragraph and email writing. The most notable improvements were observed in the paragraph and email layouts, which were more organized and clearer in the experimental group compared to those in the control group. The study advocates for the broader implementation of this strategy in education to improve academic outcomes. | |
| 520 | 3 | _aتهدف هذه الدراسة إلى استكشاف فعالية استخدام نموذج مكارثي في تنمية مهارات الكتابة في اللغة الإنجليزية لطلاب المرحلة الإعدادية. الهدف من الدراسة هو تقييم تأثير هذه الاستراتيجية على أداء الطلاب في الكتابة. تكونت عينة الدراسة من 60 تلميذة من المرحلة الإعدادية، تم تقسيمهم إلى مجموعتين: مجموعة تجريبية (30 تلميذة) ومجموعة ضابطة (30 تلميذة). تم استخدام تصميم شبه تجريبي، حيث تلقت المجموعة التجريبية تعليمًا يعتمد على الاستراتيجية المقترحة القائمة علي نموذج مكارثي، بينما تلقت المجموعة الضابطة تعليمًا تقليديًا في الكتابة تضمنت أدوات جمع البيانات قائمة تدقيق لكتابة الفقرات والبريد الإلكتروني، استبيان لأساليب التعلم، اختبار قبلي وبعدي لكتابة الفقرات والبريد الإلكتروني، مقياس تصحيح. تم تحليل عينات الكتابة وفقًا لعدة جوانب مثل المحتوى، والتنظيم، والمفردات، والآليات. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في مهارات الكتابة لدى المجموعة التجريبية. توصي الدراسة بتطبيق هذه الاستراتيجية في التعليم. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aEnglish Language | |
| 650 | 0 | _aاللغة الأنجليزية | |
| 653 | 1 |
_aMcCarthy Model _aWriting Development _aPreparatory Stage, _aEnglish as a Foreign Language (EFL) _aYoung Learners _aWriting Skills _aEgypt |
|
| 700 | 0 |
_aAwatef Ali Sheir _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aTharwat Mashhout Khalifa _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2025 _cAwatef Ali Sheir _cTharwat Mashhout Khalifa _UCairo University _FFaculty of Graduate Studies for Education _DDepartment of Curriculum and EFL Instruction |
||
| 905 | _aShimaa | ||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c176432 | ||