000 04676namaa22004331i 4500
003 EG-GICUC
005 20251202153201.0
008 251202s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a420
092 _a420
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.23.01.M.Sc.2025.Em.U
100 0 _aEman Atef Abdellatif Ali,
_epreparation.
245 1 0 _aUsing mccarthy’s model to develop writing skills in english for preparatory stage pupils /
_cby Eman Atef Abdellatif Ali ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa.
246 1 5 _a استخدام نموذج مكارثي لتنمية مهارات الكتابة في اللّغّة الإنجليزية لتلاميذ المرحلة الإعدادية
264 0 _c2025.
300 _a123+17 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2025
504 _aBibliography: pages 80-88.
520 3 _aThis research investigates the effectiveness of a strategy based on McCarthy's model to enhance English writing skills among preparatory stage pupils. The sample consisted of 60 pupils divided into two intact groups: an experimental group (30 pupils) and a control group (30 pupils).A quasi-experimental design was employed, with the experimental group receiving instruction based on the suggested strategy incorporating McCarthy's Model, while the control group followed traditional writing instruction. Data collection instruments included a checklist for evaluating paragraph and email writing, a learning styles questionnaire, a pre-posttest on paragraph and email writing skills, and a scoring rubric. The findings revealed a statistically significant improvement in the writing skills of the experimental group compared to the control group, specifically in both paragraph and email writing. The most notable improvements were observed in the paragraph and email layouts, which were more organized and clearer in the experimental group compared to those in the control group. The study advocates for the broader implementation of this strategy in education to improve academic outcomes.
520 3 _aتهدف هذه الدراسة إلى استكشاف فعالية استخدام نموذج مكارثي في تنمية مهارات الكتابة في اللغة الإنجليزية لطلاب المرحلة الإعدادية. الهدف من الدراسة هو تقييم تأثير هذه الاستراتيجية على أداء الطلاب في الكتابة. تكونت عينة الدراسة من 60 تلميذة من المرحلة الإعدادية، تم تقسيمهم إلى مجموعتين: مجموعة تجريبية (30 تلميذة) ومجموعة ضابطة (30 تلميذة). تم استخدام تصميم شبه تجريبي، حيث تلقت المجموعة التجريبية تعليمًا يعتمد على الاستراتيجية المقترحة القائمة علي نموذج مكارثي، بينما تلقت المجموعة الضابطة تعليمًا تقليديًا في الكتابة تضمنت أدوات جمع البيانات قائمة تدقيق لكتابة الفقرات والبريد الإلكتروني، استبيان لأساليب التعلم، اختبار قبلي وبعدي لكتابة الفقرات والبريد الإلكتروني، مقياس تصحيح. تم تحليل عينات الكتابة وفقًا لعدة جوانب مثل المحتوى، والتنظيم، والمفردات، والآليات. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في مهارات الكتابة لدى المجموعة التجريبية. توصي الدراسة بتطبيق هذه الاستراتيجية في التعليم.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aEnglish Language
650 0 _aاللغة الأنجليزية
653 1 _aMcCarthy Model
_aWriting Development
_aPreparatory Stage,
_aEnglish as a Foreign Language (EFL)
_aYoung Learners
_aWriting Skills
_aEgypt
700 0 _aAwatef Ali Sheir
_ethesis advisor.
700 0 _aTharwat Mashhout Khalifa
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cAwatef Ali Sheir
_cTharwat Mashhout Khalifa
_UCairo University
_FFaculty of Graduate Studies for Education
_DDepartment of Curriculum and EFL Instruction
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c176432