000 05900namaa22004451i 4500
003 EG-GICUC
005 20251203140030.0
008 251203s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.06.M.Sc.2025.Ze.E
100 0 _aZeinab Mohamed Hassan Ewida,
_epreparation.
245 1 0 _aEffect of specially designed balance board on standing balance in children with diplegic cerebral palsy /
_cby Zeinab Mohamed Hassan Ewida ; Supervisors Prof. Dr. Gehan Hassan El-Meniawy, Prof. Dr. Kamal El-Sayed Shoukry, Prof. Dr. Maya Galal Abd-Alwahab.
246 1 5 _aتأثير لوحة التوازن المصممة خصيصا على التوازن فى الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج
264 0 _c2025.
300 _a138 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 104-127.
520 _aPurpose: The present study was conducted to investigate the effect of a specially designed balance board on standing balance in children with spastic diplegic cerebral palsy (CP). Subjects and Methods: Forty children with spastic diplegic CP of both genders (23 girls and 17 boys) participated in this study, their ages ranged from 4 to 8 years and they were randomly assigned into two groups of equal number (A and B). Group (A) received a selected physical therapy exercises program with emphasis on facilitation of standing balance using standard balance board while group (B) received the same selected physical therapy exercises program as in group (A) in addition using a specially designed balance board. The participated children were evaluated by HUMAC Balance System [Center of pressure (COP), Eye opened firm surface (EOFS) and Eye closed firm surface (ECFS)] and Pediatric balance scale (PBS) to evaluate standing balance. All participated children received the treatment program 3 sessions / week for 12 successive weeks. Results: The obtained results revealed significant differences of all measured variables when compared between pre and post- treatment in the two groups. Statistical significant differences were also found in post mean values of all measured variables when compared between the two groups after the treatment program in favor of group (B). Conclusion: Training a specially designed balance board as a part of the physical therapy exercises program is more effective for improving standing balance in children with spastic diplegic CP.
520 _aالهدف: أجريت هذه الرسالة لدراسة تأثير لوحة التوازن المصممة خصيصا للتوازن فى الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي. الأشخاص وطرق البحث: اشترك في هذه الرسالة أربعون طفلا من المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي من الجنسين (23 بنت و 17 ولد)، تتراوح أعمارهم السنية ما بين 4 – 8 عاما، كما تم تقسيمهم عشوائيا إلى مجموعتين متساويتين (أ ، ب). المجموعة (أ) تلقوا تمارين العلاج الطبيعي المُختارة مع التركيز على تسهيل التوازن أثناء الوقوف باستخدام لوحة التوازن القياسية، بينما مجموعة (ب) تلقوا نفس تمارين العلاج الطبيعي المُختارة للمجموعة (أ) باستخدام الشكل خاص من لوحة التوازن. تم تقييم الأطفال المشاركين في هذه الرسالة بواسطة نظام التوازن الهيوماك (مركز الضغط، سطح العين الثابت المفتوح وسطح العين الثابت المغلق) ومقياس توازن الأطفال لتقييم التوازن في الوقوف. جميع الأطفال المشاركين تلقوا برنامج العلاج 3 جلسات أسبوعيا لمدة 12 أسبوعا متتاليا. النتائج: أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية في جميع المتغيرات المقاسة عند المقارنة قبل وبعد العلاج في المجموعتين. كما وُجد وجود فروق ذات دلالة إحصائية لمتوسطات جميع القيم المتغيرات المقاسة عند المقارنة بين المجموعتين بعد البرنامج العلاجي لصالح المجموعة (ب). الإستنتاج: يعد التدريب بلوحة التوازن المصممة خصيصا كجزء من برنامج تمارين العلاج الطبيعي يكون أكثر فعالية لتحسين التوازن أثناء الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPhysical Therapy
650 7 _aالعلاج الطبيعي
653 1 _aBalance board
_aChildren with diplegic cerebral palsy
_aStanding balance
700 0 _aGehan Hassan El-Meniawy
_ethesis advisor.
700 0 _aKamal El-Sayed Shoukry
_ethesis advisor.
700 0 _aMaya Galal Abd-Alwahab
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cGehan Hassan El-Meniawy
_cKamal El-Sayed Shoukry
_cMaya Galal Abd-Alwahab
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_D Department of Pediatrics
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c176474