| 000 | 06550namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251217115541.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a370.15 |
| 092 |
_a370.15 _221 |
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ | ||
| 100 | 0 |
_a،مروه عبد الحميد محمد سليم _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aأثر برنامج قائم علي مهارات التفكير الإيجابي في تنمية توكيد الذات والدافعية للإتقان لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم / _cإعداد مروه عبد الحميد محمد سليم؛ إشراف أ. د / مني حسن السيد بدوي، أ. د / أماني سعيدة سيد إبراهيم، ا.م. د / عمرو محمد إبراهيم يوسف. |
| 246 | 1 | 5 | _aThe effect of a program basedom positive thinking skills on development self assertiveness and mestery motivation for primary stage pupiles with learning disabilities / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a247 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 165-185. | ||
| 520 | _aهدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من أثر برنامج تدريبي قائم على التفكير الإيجابي وما يتضمنه من فنيات واستراتيجيات تربوية في تنمية في تنمية توكيد الذات وزيادة الدافعية للإتقان لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم ، تكونت العينة من(40) تلميذا من ذوى صعوبات التعلم ما بين (9 - 12) سنوات, واستخدمت الدراسة الادوات الاتية اختبار المسح النيورولوجي السريع (تعريب: عبدالوهاب كامل، 2007). المصفوفات المتتابعة الملونة لرافن: إعداد رافن (ترجمة وتقنين: عماد حسن، 2016) مقياس توكيد الذات (إعداد: الباحثة). مقياس الدافعية للإتقان (إعداد: الباحثة).توصلت نتائج الدراسة إلى : وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في توكيد الذات لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلي والبعدي في توكيد الذات لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في دافعية الإتقان لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلى والبعدى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , لا توجد فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطى درجات القياسين البعدى والتتبعى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية. | ||
| 520 | _aThe current study aims to verify the effectiveness of a training program based on positive thinking and the educational techniques and strategies it includes in developing self-affirmation and increasing motivation for mastery among primary school students with learning difficulties, and revealing the effect of a program based on positive thinking on developing self-affirmation and increasing motivation. Mastery among students with learning difficulties in the primary stage. The sample consisted of (20) students with learning difficulties between (9-12) years old, and the study used the following tools: the rapid neurological scanning test (Arabization: Abdel Wahab Kamel, 2007). Raven's Colored Progressive Matrices: Prepared by Raven (Translation and codification: Imad Hassan, 2016): Self-affirmation Scale (Prepared by: Researcher). Motivation for Mastery Scale (Prepared by: Researcher). The results of the study concluded: There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in self-affirmation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements in self-affirmation for the experimental group in favor of the post-measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in mastery motivation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements. In the experimental group’s mastery motivation in favor of the post-measurement, there are no statistically significant differences between the average scores of the post- and follow-up measurements in the experimental group’s mastery motivation. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aعلم النفس التربوي _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aمهارات التفكير الإيجابي _aتوكيد الذات _aالدافعية للإتقان |
|
| 700 | 0 |
_aمني حسن السيد بدوي _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aأماني سعيدة سيد إبراهيم _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aعمرو محمد إبراهيم يوسف _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cمني حسن السيد بدوي _cأماني سعيدة سيد إبراهيم _cعمرو محمد إبراهيم يوسف _dعاصم عبد المجيد كامل _dأحمد شبيب _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم علم النفس التربوي |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c176484 | ||