000 07833namaa22004331i 4500
003 EG-GICUC
005 20251215140845.0
008 251215s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.56
092 _a658.56
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.18.06.M.Sc.2025.Ah.I
100 0 _aAhmed Rabeih Mohamed Darwish,
_epreparation.
245 1 0 _aImpact of total quality management on internal growth strategy of the organization :
_ban applied study on one of maintenance and repair service centers for electrical and electronic devices /
_cby Ahmed Rabeih Mohamed Darwish ; Supervision Prof. Dr. Mohamed Abdel-Hamid Sabry, Dr. Ahmed Fathy Ghonem.
246 1 5 _aتأثير إدارة الجودة الشاملة على استراتيجية النمو الداخلي للمؤسسة :
_bدراسة تطبيقية على أحد مراكز خدمة صيانة وإصلاح الأجهزة الكهربائية والإلكترونية
264 0 _c2025.
300 _a148 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 126-130.
520 3 _aCompetition increase at national and international level, companies' strategy orientation towards quality, perceived as a major competitive advantage, goods and services consumers' increased for quality are only a few reasons that determined me to undertake research on this topic and to present in this paper interesting and relevant aspects regarding total quality management as an essential strategic option that generates business expansions .So, This study aimed to investigate the impact of total quality management on internal growth strategy in one of maintenance and repair service centers for electrical and electronic devices. A Resarch variables was also developed. The total quality management and its dimensions formed the independent variables while the internal growth strategy was the dependent variable. To attain the objective of the research, data were collected from 99 out of 121 managers and other employees from maintenance and repair service centers for electrical and electronic devices. The study considered a questionnaire as a tool of measurement. After confirming the validity and reliability of the data, the correlations between variables were conducted, and then the hypotheses were tested by using multiple regression. The study was guided by the following alternative hypothesis: total quality management represented by (leadership, process management, continuous improvement, customer focus) have apositively significant effect on internal growth strategy in maintenance and repair service centers for electrical and electronic devices. The results of the correlation analysis showed a strong relationship between internal growth strategy and total quality management dimensions. The results of the multiple regressions analysis showed that there is a significant positive impact of total quality management represented by (leadership, process management, continuous improvement, customer focus) on internal growth strategy in maintenance and repair service centers for electrical and electronic devices. Finally, this study recommends should have expertise and qualified customer service team to response fast to customers’ complaints and solve the problems and should increase the number of staffs to match with business. Also, should prepare the required spare parts items list according to the priority in advance to carry on the work.
520 3 _aإن زيادة المنافسة على المستوى الوطنى والدولى، وتوجه إستراتيجية الشركات نحو الجودة والتوسع فى الأعمال، والتي ينظر إليها على أنها ميزة تنافسية رئيسية، وزيادة متطلبات العملاء على المنتجات / الخدمات كانت من الأسباب التى أدت إلى إجراء بحث ذات صلة يتعلق بإدارة الجودة الشاملة كخيار إستراتيجى يولد توسعات الأعمال. لذالك، هدفت هذه الدراسة إلى معرفة تاثير إدارة الجودة الشاملة على إستراتيجية النمو الداخلى في أحد مراكز خدمة صيانة وإصلاح الأجهزة الكهربائية والإلكترونية. كما تم تطوير الإطار العام للدراسة. وشكلت إدارة الجودة الشاملة وأبعادها المتغيرات المستقلة بينما كانت إستراتيجية النمو الداخلى هى المتغير التابع. ولتحقيق هدف البحث، تم جمع البيانات من 99 من أصل 121 مديرًا وموظفًا من مركز خدمة الصيانة والإصلاح للأجهزة الكهربائية والإلكترونية. واعتمدت الدراسة الاستبيان كأداة للقياس. وبعد التأكد من صدق وثبات البيانات، تم إجراء علاقات الارتباط بين المتغيرات، ومن ثم اختبار الفرضيات باستخدام الانحدار المتعدد. وقد استرشدت الدراسة بالفرضية البديلة التالية: إن إدارة الجودة الشاملة ممثلة بـ (القيادة، إدارة العمليات، التحسين المستمر، التركيز على العملاء) لها تأثير معنوي على إستراتيجية النمو الداخلى فى مركز خدمة الصيانة والإصلاح للأجهزة الكهربائية والإلكترونية. وأظهرت نتائج تحليل الارتباط وجود علاقة قوية بين إستراتيجية النمو الداخلى وأبعاد إدارة الجودة الشاملة.كما أظهرت نتائج تحليل الانحدار المتعدد أن هناك تأثيراً إيجابياً معنوياً لإدارة الجودة الشاملة ممثلة بـ (القيادة، إدارة العمليات، التحسين المستمر، التركيز على العملاء) على إستراتيجية النمو الداخلى في مركز خدمة الصيانة والإصلاح للأجهزة الكهربائية والإلكترونية. وأخيراً توصى الدراسة بضرورة توافر فريق خدمة عملاء ذو خبرة ومؤهل للاستجابة السريعة لشكاوى العملاء وحل المشكلات وكذالك ضرورة زيادة عدد الموظفين بما يتناسب مع حجم العمل. كما يجب إعداد قائمة بقطع الغيار المطلوبة حسب الأولوية مسبقاً لضمان استمرار العمل.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aQuality control
650 0 _aضبط الجودة
653 1 _aTotal Quality Management
_aInternal Growth Strategy
_a Leadership commitment
_aProcess Mangement
_aContinuous Improvement
_aCustomer Focus)
_aإدارة الجودة الشاملة
_aأستراتيجية النمو الداخلى
700 0 _aMohamed Abdel-Hamid Sabry
_ethesis advisor.
700 0 _aAhmed Fathy Ghonem
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cMohamed Abdel-Hamid Sabry
_cAhmed Fathy Ghonem
_UCairo University
_FFaculty of Graduate Studies for Statistical Research
_DDepartment of Statistical Quality Control and Quality Assurance
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c176725