header

فاعلية أنماط التغذية الراجعة على تحصيل الجمل اللفظية لدى الأطفال الضعاف سمعياً في مرحلة ما قبل المدرسة من 4:6 سنوات /

ياسمين سعيد عباس حنفي،

فاعلية أنماط التغذية الراجعة على تحصيل الجمل اللفظية لدى الأطفال الضعاف سمعياً في مرحلة ما قبل المدرسة من 4:6 سنوات / Effectiveness of feedback patters on verbal sentences a chievement in children with mild hearing impairment in preschool (4:6) years [إعداد] ياسمين سعيد عباس حنفي ؛ إشراف ا.د. محمد عبد السلام غنيم، ا.د. محمد عبد الغفار العميرى. - 147 صفحة. : ايضاحيات؛ 30 سم. CD

أطروحة ماجستير (حلوان)-جامعة ، 2019.

ببليوجرافيا: صفحات. 104-113.

أهداف البحث:1. التعرف على الفروق بين التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار التحصيل اللغوي للحالة التجريبية الأولى (نمط التغذية الراجعة الفورية). 2. التعرف على الفروق بين التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار التحصيل اللغوي للحالة التجريبية الثانية (نمط التغذية الراجعة المؤجلة). 3. التعرف على الفروق بين التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار التحصيل اللغوي للحالة التجريبية الثالثة (نمط التغذية الراجعة التصحيحية). - منهج البحث: استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي. - عينة البحث: تتألف عينة الدراسة من (3) حالات فردية من الأطفال الضعاف سمعياً في مرحلة ما قبل المدرسة (4-6) سنوات، بأكاديمية كيدزانيا بحي الهرم. - نتائج البحث: 1. بمقارنة نتائج الحالة التجريبية الأولي بين كل من الحالة التجريبية الثانية، والحالة التجريبية الثالثة، يتضح لنا ان هذا النمط المقدم من التغذية الراجعة التي تتضمنها الدراسة. 2. بمقارنة نتائج الحالة التجريبية الثانية بين كل من الحالة التجريبية الأولى، والحالة التجريبية الثالثة، يتضح لنا ان هذا النمط المقدم من التغذية الراجعة المؤجلة يحتل الترتيب الثاني والأوسط في التحسين بين أنماط التغذية الراجعة التي تتضمنها الدراسة. One of the greatest senses which are gifted from God to the human beings is a sense of hearing; it ranks as the most important sense in comparison with all other senses. And nowadays there is a very strong tendency towards those (deafness) disabling hearing people and also in the scientific field it becomes one of the most important and attractive field to study and research again.
The preschool stage consider as the basic age in-which the kid can gain the verbal sentences. For so, particularly the deafness kids are in a bad need for pre-interaction with them to be able in merging with the society effectively.
Moreover, human beings had gifted a language talent from God who made it as one verse of his verses which need us to stop and restart studding it again from the beginning. Perhaps, more attention of language lies mainly inside the relation between language and hearing process that has a widest range of cognition and communication.
Also, the error correction method is transparently in holy Qur’an which considering the error correction and correct information as significant education principle which represented in feedback patterns , teacher must keep caring in providing information for kids and also treat the failure takes place from the kid to reach with kid the highest degree in collection of the verbal sentences.
The Research problem:
Currently Research problem represents in the following questions:
This research tries to find answer for the following questions:
- What is the effectiveness of feedback patterns in collection of verbal sentences from deafness kids in the preschool stage from 4 to 6 years old?
3
This Main question branched into the following questions:
1. What’s the effectiveness of immediate feedback patterns in collecting the collection of verbal sentences from deafness kids in preschool stage from 4 to 6 years old?
2. What’s the effectiveness of deferred feedback patterns in collecting the collection of verbal sentences from deafness kids in preschool stage from 4 to 6 years old?
3. What’s the effectiveness of collection of verbal sentences patterns in collecting the verbal sentences from deafness kids in preschool stage from 4 to 6 years old?
The Research objectives:
The research aims to the following:
1. Identify the differences between the tribal applications and the vertebrates for the linguistic achievement test of the first experimental situation (the pattern of immediate feedback).
2. Identification of the differences between the tribal applications and the vertebrates for the linguistic achievement test of the second experimental condition (delayed feedback pattern).
3. Identification of the differences between the tribal and the tertiary applications to test the linguistic achievement of the third experimental case (corrective feedback pattern).
4. Identification of the differences between the average score of cases in the remote application in the linguistic achievement test attributed to the experimental situation (immediate, delayed, corrective).
The Research Importance:
The importance of research materializes in the following:
Theoretical Importance:
The importance of studying is stem from what educational field-based shared, spot light on results and be useful for the following:
4




النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.


الفئات الخاصة - تعليم

تعليم. الأطفال المعوقون. أطفال ما قبل المدرسة.

371.912