header

نحو نموذج لتقييم مدن العلامات التجارية كأداة لتعزيز التنافسية العمرانية / (Record no. 162576)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04369namaa2200409 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240211192342.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230523s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 711.5522
Edition number 21
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 711.5522
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.13.02.Ph.D.2022.نس.ن
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نسمة حلمي أمين عبد الحميد الخشن،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title نحو نموذج لتقييم مدن العلامات التجارية كأداة لتعزيز التنافسية العمرانية /
Statement of responsibility, etc. إعداد نسمة حلمي أمين عبد الحميد الخشن ؛ إشراف طارق عبد اللطيف أبو العطا، شريف صبري سعد الدين.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Towards a model to measure city branding as a tool of reinforcing the urban competitiveness
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 222 صفحة :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 30 cm.
Accompanying material + CD
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 214-222.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الى دراسة فكرة مدن العلامات التجارية وتبلور أهم المفاهيم الأساسية لاستراتيجية العلامات التجارية للمدن التي تعتبر أداة مهمة للغاية يمكن ان تستخدم في أي خطط استراتيجية اقتصادية جادة حيث تشكل الرؤى والأفكار الإيجابية الكامنة للمدينة وتعتبر ذات اهتمام وتشويق كبير للجمهور ،فتتنافس المدن في جميع انحاء العالم مع بعضها البعض لتتحول الى اسواق استثمارية دولية وتجارية وصناعية ولاستقطاب الانشطة المتنوعة، وجذب الكفاءات والهجرة والطلاب والسياحة الدولية، ونتيجة لذلك وتهدف الدراسة التطبيقية الى الوصول الى أفضلالمتغيرات التي تحقق علامة تجارية ناجحة للمدن وتحقق المردود التنموي عن طريق الوصول الى نموذج رياضي إحصائي قادر على توفير أساس منهجي للقرارات السياسية والخطط التنموية من أجل تحقيق الأهداف المرجوة للتنمية على مستوى المدن وتعزيز تنافسيتها العمرانية عالميا
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The process of marketing cities and activating a brand for cities has become of great interest to both researchers and decision makers, although the emergence of the concept of (City Branding) lies in the field of tourism development, its meaning has extended to many fields such as the international economy, urban development and as a tool of raising the level of quality of life. The research is an inductive approach which discuss the concept of City Branding, followed by illustrating the role of indicators and how it is significant in the Urban Competitiveness.<br/>Eventually, the study created a mathematical equation (a Model) through analyzing a set of indicators using the SPSS program to guide planners and decision makers to achieve the City Branding strategy in cities as a tool of reinforcing the Urban Competitivenes
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تخطيط المدن
Source of heading or term 1
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مدن العلامات التجارية
-- صورة العلامة التجارية للمدينة
-- التنافسية العمرانية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طارق عبد اللطيف أبو العطا
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شريف صبري سعد الدين،
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2022
Titles and other words associated with a name طارق عبد اللطيف أبو العطا
-- شريف صبري سعد الدين،
Dates associated with a name محمد عبد الباقي إبراهيم
-- سوسن السيد بكر
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الهندسة
Divisons قسم الهندسة المعمارية
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
Reviser Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.13.02.Ph.D.2022.نس.ن 01010100029579000 30.10.2023 Thesis