تطور صورة الامبراطورة وو تسه تيان في اعمال درامية وتلفزيونية صينية في القرن العشرين / (Record no. 162747)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06854namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033042.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230415s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | a-cc---21 |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 0# - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 704.940951 |
092 0# - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 704.940951 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.02.09.Ph.D.2022.يا.ت. |
100 #0 - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ياسمين رمضان خليل، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تطور صورة الامبراطورة وو تسه تيان في اعمال درامية وتلفزيونية صينية في القرن العشرين / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد ياسمين رمضان خليل ؛ اشراف ا.د رحاب محمود أحمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The evolution of the times of Wu Zetian’simage in Chinese TV plays |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 35 صفحة. ؛ |
Dimensions | 30سم. + |
Accompanying material | CD |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 33. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | كونها الإمبراطورة الأنثى الوحيدة في تاريخ الصين، طالما كانت حياة الإمبراطورة ووه تسه تيان أمر يهم كل الكتاب وصناع الأفلام والدراما، وقك تم تطوير صورتها في الأعمال الفنية وإعادة بناؤها مع تغيرات الزمن والثقافة الاجتماعية. شكلت الأفلام والمسلسلات وعي ثقافي كبير لدى الناس في القرن ال 20 وفي ظل هذه الخلفية ، أصبحت المسلسلات التلفزيونية والأفلام السينيمائية نموذجًا فنيًا مهمًا للالتقاءاحتياجات الناس، بينما في السنوات الاخيرة زادت الأعمال الفنية التي تقوم بالتركيز على المرأة في المجتمع الصيني. هناك اختلاف واضح بين الواقع والأعمال الفنية، وهذا الاختلاف مصدره خيال وفكر الكاتب وعاطفته تجاه الموضوع وغيرها من العوامل الأخرى التي تخضع لثقافة العصر والايدولوجيا الاجتماعية، هذه الدراسة سوف تقوم بتحليل هذه الظاهرة بشكل كبير في الفصول الأولى. ووه تسه تيان هي أول امبراطورة في التاريخ تقوم بتحطيم النظام المركزي الذكوري وتجاوزه، واختلفت صورة ووه تسه تيان بين الأعمال الأدبية والدرامية والسينيمائية، واختلط الأمر على المشاهد،ترك هذا الموقف مساحة سردية واسعة لتشكيل صورة وو تسه تيان في الدراما التلفزيونية والسينيمائية في عصر الثقافة الجماهيرية. لذا زادت الاعمال الفنية التي تتضمن شخصية ووه تسه تيان في السنوات الأخيرة واحدًا تلو الأخر. وتظهر شخصية ووه تسه تيان في كل عمل منهم مستندة على رؤية الكاتب والمخرج الشخصية لشخص ووه تسه تيان وتحليلهم الشخصي لتاريخها، لذا تحمل كل شخصية في كل عمل مختلف خصائص مختلفة لشخصية ووه تسه تيان، تختلف باختلاف الوقت والقائمين على العمل. تتخلل هذه الصورة النسائية الخيال التاريخي والخيال العاطفي والخيال الثقافي للمبدع الفني ، كما أنها ترضي الخيال التاريخي والخيال العاطفي والخيال الثقافي للجمهور.تم في الأربعون سنة الماضية إطلاق العديد من الأعمال التي تتضمن شخصية ووه تسه تيان، يدرس هذا البحث مراحل تطور شخصية ووه تسه تيان عبر الأعمال الدرامية والسينيمائية الصينية. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Being the only female empress in China’s history, the life of Empress Wu Ze tian was always of interest to all writers, filmmakers and dramas, her image has been developed in artworks and rebuilt with changes of time and social culture. Films and series have created a great cultural awareness for people in the 20th century. Based on this background, television series and films have become an important art model to meet people’s needs. In recent years, works of art focusing on women have increased in the Chinese society.<br/>There is a clear difference between reality and art, and this difference comes from the imagination and thought of the writer and his passion for the subject and other factors that are subject to the culture of the age and social ideology, this study will analyze this phenomenon significantly in the first chapters.<br/>Wu Ze tian is the first empress in history to destroy and surpass the male central system, and the image of Wu Ze tian differed between literary, dramatic and cinematic works, and mixed up with the viewer, this position left a broad narrative space to form her image in the TV drama and cinema in the era of mass culture . So the artworks that include Wu Ze tian’s character in recent years have increased one by one. Wu Ze tian’s character is shown in each of them based on the vision and personal analysis of the film and drama makers. Each character in each work bears different characteristics of the personality of Wu Ze tian.<br/>This image of women intersects the historical imagination and emotional imagination and cultural imagination of the artistic creator, and it satisfies the historical imagination and emotional imagination and cultural imagination of the public. In the past forty years, the launch of many works that include the personality of Wu Zetian, this study examines the stages of personal development and Wu Zetian through Chinese Dramatic and Cinematic Works |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | المرأة في الفن |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | الصين |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المرأة |
-- | الدراما السينمائية |
-- | الدراما التليفزيونية |
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | رحاب محمود أحمد. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | رحاب محمود أحمد. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الآداب. |
Department | قسم اللغة الصينية وآدابها. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29758 | Cai01.02.09.Ph.D.2022.يا.ت. | 01010100029758000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |