فاعلية برنامج لتنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية باستخدام نموذج دريفن / (Record no. 162766)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04674namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033042.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230411s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 649 |
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 649 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc2022رح.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | رحاب أحمد سليم حسن، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج لتنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية باستخدام نموذج دريفن / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد رحاب أحمد سليم حسن ؛ إشراف ا.د. نهى محمود الزيات،ا.د. نهى ضياء الدين عبدالحميد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Effectiveness of Program for Develop inexpressive Language in Children with Verbal Apraxia Using |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 136 صفحة. : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 102-112. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث إلى تنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية بإستخدام برنامج قائم على نموذج دريفين. اعتمد البحث علي المنهج شبة تجريبى ”ذو المجموعة الواحدة”، وتكونت عينة البحث الحالى من (10) أطفال من المصابين بالأبراكسيا اللفظية. وتمثلت الأدوات فى اختبار ستانفورد بينيه لقياس الذكاء والمقياس اللغوىالمعرب لأطفال ما قبل المدرسة ومقياس اضطراب أبراكسيا الكلام للأطفال والبرنامج القائم علي نموذج دريفىن (إعداد الباحثة). اسفرت نتائج البحث إلى وجود فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على أبعاد اللغة ”الاستقبالية والتعبيرية” والدرجة الكلية فى القياسين القبلى والبعدى بالأضافة إلى عدم وجود فروق بين متوسطات رتب أفراد المجموعة التجربية على أبعاد المقياس اللغوى المعرب لأطفال ما قبل المدرسة ”اللغة الاستقبالية- التعبيرية”والدرجة الكلية فى القياسين البعدى والتتبعى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current research aimed at developing a program based on Model Driven in developing expressive language among children with Verbal Apraxia. To achieve the goal, quasi-experimental (one group) was utilized by the researcher. The sample consisted of (10) children with Verbal Apraxia. Tools consisted of Stanford benea of Intelligence, Per-school Language Scale for Language, test for Apraxia of speech Disorder and the program based on Model Driven to enhance the receptive and expressive language (Prepared by the researcher).<br/>It was found statistically significant differences between the mean scores of children in the pre and post measurements on the dimensions Language Test (the receptive and expressive language) and the total score in pre and post applications.In addition, there were no statistically significant differences between the mean scores of children in the experimental group on the dimensions Language Test (the receptive and expressive language) and the total score in post and follow-up applications. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الأطفال بطيئي التعلم |
Source of heading or term | qrmak |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | برنامج قائم على نموذج دريفن. |
-- | الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية. |
-- | اللغة التعبيرية. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نهى محمود الزيات. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نهى ضياء الدين عبدالحميد. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | نهى محمود الزيات. |
-- | نهى ضياء الدين عبدالحميد. |
Discussion body | دعاء عوض. |
-- | رضا مسعد الجمال. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة. |
Department | قسم العلوم النفسية. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29777 | Cai01.26.03.M.Sc2022رح.ف | 01010100029777000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |