header

فاعلية برنامج لتنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية باستخدام نموذج دريفن / (Record no. 162766)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04674namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033042.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230411s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 649
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 649
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc2022رح.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number رحاب أحمد سليم حسن،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج لتنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية باستخدام نموذج دريفن /
Statement of responsibility, etc. اعداد رحاب أحمد سليم حسن ؛ إشراف ا.د. نهى محمود الزيات،ا.د. نهى ضياء الدين عبدالحميد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effectiveness of Program for Develop inexpressive Language in Children with Verbal Apraxia Using
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 136 صفحة. :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 102-112.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى تنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية بإستخدام برنامج قائم على نموذج دريفين. اعتمد البحث علي المنهج شبة تجريبى ”ذو المجموعة الواحدة”، وتكونت عينة البحث الحالى من (10) أطفال من المصابين بالأبراكسيا اللفظية. وتمثلت الأدوات فى اختبار ستانفورد بينيه لقياس الذكاء والمقياس اللغوىالمعرب لأطفال ما قبل المدرسة ومقياس اضطراب أبراكسيا الكلام للأطفال والبرنامج القائم علي نموذج دريفىن (إعداد الباحثة). اسفرت نتائج البحث إلى وجود فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على أبعاد اللغة ”الاستقبالية والتعبيرية” والدرجة الكلية فى القياسين القبلى والبعدى بالأضافة إلى عدم وجود فروق بين متوسطات رتب أفراد المجموعة التجربية على أبعاد المقياس اللغوى المعرب لأطفال ما قبل المدرسة ”اللغة الاستقبالية- التعبيرية”والدرجة الكلية فى القياسين البعدى والتتبعى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed at developing a program based on Model Driven in developing expressive language among children with Verbal Apraxia. To achieve the goal, quasi-experimental (one group) was utilized by the researcher. The sample consisted of (10) children with Verbal Apraxia. Tools consisted of Stanford benea of Intelligence, Per-school Language Scale for Language, test for Apraxia of speech Disorder and the program based on Model Driven to enhance the receptive and expressive language (Prepared by the researcher).<br/>It was found statistically significant differences between the mean scores of children in the pre and post measurements on the dimensions Language Test (the receptive and expressive language) and the total score in pre and post applications.In addition, there were no statistically significant differences between the mean scores of children in the experimental group on the dimensions Language Test (the receptive and expressive language) and the total score in post and follow-up applications.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال بطيئي التعلم
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج قائم على نموذج دريفن.
-- الأطفال المصابين بالأبراكسيا اللفظية.
-- اللغة التعبيرية.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى ضياء الدين عبدالحميد.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body نهى محمود الزيات.
-- نهى ضياء الدين عبدالحميد.
Discussion body دعاء عوض.
-- رضا مسعد الجمال.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة.
Department قسم العلوم النفسية.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29777 Cai01.26.03.M.Sc2022رح.ف 01010100029777000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis