العلاقة بين التماس الوالدين للمعلومات من صفحات التوجيه التربوي على مواقع التواصل الاجتماعي وإدراكهم للأساليب الحديثة للتربية / (Record no. 162969)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 03770namaa22004091i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033049.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230517s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.422 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.422 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.15.01.M.Sc.2022.سم.ع |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | سمية طالرق سليم، |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | العلاقة بين التماس الوالدين للمعلومات من صفحات التوجيه التربوي على مواقع التواصل الاجتماعي وإدراكهم للأساليب الحديثة للتربية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد سمية طارق سليم ؛ إشراف ا.د. وسام نصر. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The relationship between parents’ seeking information from educational guidance pages on social networking sites and their awareness of modern methods of discipline. |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 285 ورقة : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 30سم. |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: اوراق. 241-255. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | يعد هذا البحث من البحوث الوصفية التي تستهدف التعرف على العلاقة بين التماس الوالدين للمعلومات من صفحات التوجيه التربوي على مواقع التواصل الاجتماعي وإدراكهم للأساليب الحديثة للتربية، وذلك من خلال الدراسة التحليلية لعينة من صفحات التوجيه التربوي على مواقع التواصل الاجتماعي من خلال استمارة تحليل مضمون، ثم تبع ذلك إجراء دراسة ميدانية علي عينة من الوالدين المتابعين لهذه الصفحات على مواقع التواصل الاجتماعي بلغ قوامها (415) مشارك، وذلك بغرض التعرف على مدى إدراكهم للأساليب الحديثة للتربية الإيجابية وتأثرهم بها. وقد تم الاعتماد على نظرية التماس المعلومات كإطار نظري للدراسة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | This research is a descriptive research that aims to identify the relationship between parents’ seeking information from educational guidance pages on social networking sites and their awareness of modern methods of education, through the analytical study of a sample of educational guidance pages on social networking sites through a content analysis form, then followed That is, a field study was conducted on a sample of parents who followed these pages on social networking sites, totaling (415) participants, in order to identify the extent of their awareness of and affected by modern methods of positive education. The information-seeking theory has been relied upon as a theoretical framework for the study. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التوجيه التربوي |
Source of heading or term | qrmak |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التوجيه التربوي. |
-- | التماس الوالدين للمعلومات. |
-- | التربية الحديثة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وسام نصر |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | وسام نصر |
Discussion body | بسنت مراد. |
-- | هشام التهامى. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الإعلام. |
Department | قسم الإذاعة و التليفزيون. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29990 | Cai01.15.01.M.Sc.2022.سم.ع | 01010100029990000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |