استراتيجية مقترحة قائمة على الأسلوبية لتنمية مهارات القراءة النقدية في اللغة العربية لطلاب المرحلة الثانوية / (Record no. 162986)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05149namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033050.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230612s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua--- |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 418.4071262 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 418.4071262 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2022.اس.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | أسماء كامل محمد، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استراتيجية مقترحة قائمة على الأسلوبية لتنمية مهارات القراءة النقدية في اللغة العربية لطلاب المرحلة الثانوية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد أسماء كامل محمد محمد ؛ بإشراف ا.د. إيمان أحمد هريدي، ا.د.أحمد محمد عيسى. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Suggestd strategy based on stylistics to develope critical reading skills for high school student |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 149 صفحة. : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 25سم. |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صقخات. 83-92. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | مستخلص البحث: هدف البحث تنمية مهارات القراءة النقدية في اللغة العربية لطلاب الصف الأول الثانوي في ضوء إستراتيجية مقترحة قائمة على الأسلوبية، وقد بلغ عدد طلاب مجموعتي البحث: التجريبية والضابطة أربعين طالبًا وطالبة من مدرستي الشهيد النقيب نصر عبد الحكيم قاسم الثانوية المشتركة، ومدرسة الشهيد مصطفى أبو زيد الثانوية بنات التابعتين لإدارة البدرشين التعليمية بمحافظة الجيزة، واستُخدم في البحث استبانة مهارات القراءة النقدية المناسبة لطلاب الصف الأول الثانوي، واختبار مهارات القراءة النقدية، وتوصل البحث إلى تفوق طلاب المجموعة التجريبية عن طلاب المجموعة الضابطة في التطبيق البعدي لاختبار مهارات القراءة النقدية. أدوات البحث: 1- استبانة مهارات القراءة النقدية المناسبة لطلاب الصف الأول الثانوي. 2- اختبار مهارات القراءة النقدية لطلاب الصف الأول الثانوي. 3- دليل المعلم؛ لاستخدام الإستراتيجية المقترحة القائمة على الأسلوبية لتنمية مهارات القراءة النقدية. 4- كتيب أنشطة الطالب؛ لتنمية مهارات القراءة النقدية لدى طلاب الصف الأول الثانوي. عينة البحث: اقتصرت المجموعة البحثية على أربعين طالبةً وطالبة تم اختيارهم بشكل قصدي من طلاب الصف الأول الثانوي بمدرسة الشهيد النقيب نصر عبد الحكيم قاسم الثانوية المشتركة ومدرسة الشهيد مصطفى أبو زيد الثانوية بنات التابعتين لإدارة البدرشين التعليمية بمحافظة الجيزة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Secondary students in the light of the stylistic strategy. The number of students in the two research groups: experimental and control has reached forty students from the two schools of Martyr Captain Nasr Abdel Hakim Qassem Joint Secondary School, and the Martyr Mustafa Abu Zaid Secondary School for Girls, which are affiliated to the Badrasheen Educational Department in Giza Governorate. The critical reading skills questionnaire appropriate for first-year secondary students, and critical reading skills test, were used in the research, and the research found that the students of the experimental group outperformed the students of the control group in the post-application of critical reading skills test. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | القراءة |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | مصر. |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المرحلة الثانوية. |
-- | القراءة النقدية فى اللغة العربية. |
-- | الأسلوبية. |
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أحمد محمد هريدى. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أحمد محمد عيسى. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | إيمان أحمد محمد هريدى. |
-- | أحمد محمد عيسى. |
Discussion body | صابر عبدالمنعم محمد. |
-- | خلف الديب عثمان محمد. |
-- | إيمان أحمد محمد هريدي. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الدارسات العليا للتربية. |
Department | قسم المناهج وطرق التدريس. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 30011 | Cai01.23.01.M.Sc.2022.اس.ا | 01010100030011000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |