برنامج تدريبي في خفض اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وأثره في خفض اللجلجة لدى الأطفال المتلجلجين / (Record no. 165599)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06302namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033204.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231102s2022 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.926 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.926 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.07.M.Sc.2022.فا.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | فاطمة عادل حسين عويس، |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج تدريبي في خفض اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وأثره في خفض اللجلجة لدى الأطفال المتلجلجين / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد فاطمة عادل حسين عويس ؛ إشــــراف أ.د. زينب علي محمد علي، د. عمرو رمضان عطايا. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A Training Program in Reducing Attention Deficit Disorder with Hyperactivity and its Effect on Lowering Stuttering in Stuttering Children |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 200صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rdacontent |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 142-165. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية البرنامج في خفض اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وأثره على الأطفال المتلجلجين. وتكونت العينة من (6) أطفال من ذوي اضطراب تشتت الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد. استخدمت الباحثة استمارة جمع البيانات الأولية الخاصة بالطفل (إعداد الباحثة)، مقياس شدة اللجلجة (إعداد /سهير أمين 2017) مقياس كونرز لاضطراب تشتت الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد (إعداد/عبد الرقيب 2017)، اختبار رسم الرجل للذكاء (إعداد/جود انف هاريس، تقنين محمد فرغلي واخرون 2004)، مقياس المستوى الاجتماعي والاقتصادي للأسرة (إعداد/عبد العزيز الشخص 2006)، والبرنامج التدريبي القائم على خفض اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وأثره في خفض اللجلجة لدى الأطفال المتلجلجين (إعداد الباحثة). توصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية (عند مستوى0.05) بين متوسطي رتب درجات المجموعة التجريبية والضابطة في القياس البعدي لتشتت الانتباه المصحوب بفرط الحركة، وشدة اللجلجة لدى الأطفال المتلجلجين لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية (عند مستوى 0.05) بين متوسطي رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لتشتت الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وقياس شدة اللجلجة لصالح القياس البعدي، كما أسفرت عن عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب درجات القياسين البعدي والتتبعي في قياسي تشتت الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وشدة اللجلجة لدى المجموعة التجريبية |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to investigate the program effectiveness in reducing attention deficit disorder with hyperactivity and its effect on the reduction of stuttering in stuttering children. The sample consisted of (6) children with attention deficit hyperactivity disorder. The researcher used the preliminary data collection form for the child (prepared by the researcher), stuttering severity instrument (prepared by Suhair Amin 2017), Conners’ scale for attention deficit hyperactivity disorder (prepared by Abdul Raqib 2017), Draw a Man Test for intelligence (prepared by Goodenough- Harris, validating by Mohammed Farghali et al. 2004), The socio-economic level of the family scale (prepared by / Abdul Aziz Al-Shakhs 2006), and the training program based on the reduction of attention deficit hyperactivity disorder and its effect on reducing stuttering in child stutterers (prepared by the researcher). The results indicate that there are significant differences at the level of (0.05) between the mean scores of the experimental and control groups in the post-measurement of attention deficit with hyperactivity and the severity of stuttering in children in favor of the experimental group. There are statistically significant differences at the level of (0.05) between the mean scores of the experimental group in the pre-and post-measurements of attention deficit with hyperactivity and the severity of stuttering in favor of the post-measurement. There are no statistically significant differences between the mean scores of the post- and ongoing measurement for attention deficit with hyperactivity and the severity of stuttering in favor of the experimental group. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الأطفال المتلجلجين |
-- | اضطراب طلاقة الكلام |
-- | تشتت الانتباه |
-- | فرط الحركة |
-- | اللجلجة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | زينب علي محمد علي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عمرو رمضان عطايا |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 20/12/2022 |
Titles and other words associated with a name | زينب علي محمد علي |
-- | عمرو رمضان عطايا |
Dates associated with a name | محمد رفعت حسنين |
-- | وفاء محمد عبد الجواد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم التربية الخاصة |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
Reviser | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.07.M.Sc.2022.فا.ب | 01010100030686000 | 02.11.2023 | Thesis |