header

بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية / (Record no. 165605)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05251namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240211192448.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231102s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إهداء
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد صلاح أحمد عبدالله،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. اعداد الباحث محمد صلاح أحمد عبدالله ؛ اشراف د.محمد السيد النجار، د. طارق عبد المنعم حجازي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title An Electronic Training Environment based on collaborative learning to develop the preparatory teachers’ skills of using chatbots.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 168صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023..
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 113-124.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى علاج القصور في مهارات تصميم روبوت الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية وذلك من خلال بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي، واتبع الباحث المنهج الوصفي وشبه التجريبي، ، وبعد التطبيق القبلي والبعدي للأدوات على عينة البحث، تم التوصل إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح التطبيق البعدي، وفاعلية بيئة التدريب القائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Current research aimed at address the deficiencies in the interactive chatbot design skills among preparatory school teachers through an e-training environment based on collaborative learning. The researcher followed a descriptive and quasi-experimental method. The research sample was randomly selected from 50 male and female preparatory school teachers with different specialties from the Egyptian Track schools in the Education Administration of Al-Qassim province, Saudi Arabia. The research sample was equally and randomly distributed into two groups: one experimental group studied through the e-training environment based on collaborative learning, and the other control group studied through traditional e-training. Research tools were constructed, which included a list of interactive chatbot usage skills, an achievement test, and an observation card. After the pre- and post-application of the tools on the research sample, the results showed statistically significant differences between the mean scores of the experimental and control groups in the post-application of the achievement test and observation card in favor of the experimental group. There were also statistically significant differences between the mean scores of the experimental group in the pre- and post-application of the achievement test and observation card in favor of the post-application. The e-training environment based on collaborative learning was found to be effective in developing the interactive chatbot usage skills among preparatory school teachers.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بيئة تدريب إلكتروني
-- التعلم التشاركي
-- مهارات استخدام روبوتات الدردشة
-- معلمو المرحلة الإعدادية.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد السيد النجار ؛
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طارق عبد المنعم حجازي؛
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 16/03/2023
Titles and other words associated with a name محمد السيد النجار
-- طارق عبد المنعم حجازي
Dates associated with a name محمد زيدان عبد الحميد
-- رؤيات احمد حسانين الخطيب
Universities الجامعة المصرية للتعلم الالكترونى الاهلية
Faculties كلية الدرسات التربوية
Divisons قسم التعلم الإلكتروني
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
Reviser Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب 01010100030702000 02.11.2023 Thesis