MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
05251namaa22004091i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20240211192448.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
231102s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) |
Holding library |
إهداء |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371.33 |
Edition number |
21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
371.33 |
Edition number |
21 |
097 ## - Thesis Degree |
Thesis Level |
مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
محمد صلاح أحمد عبدالله، |
Relator term |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية / |
Statement of responsibility, etc. |
اعداد الباحث محمد صلاح أحمد عبدالله ؛ اشراف د.محمد السيد النجار، د. طارق عبد المنعم حجازي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
An Electronic Training Environment based on collaborative learning to develop the preparatory teachers’ skills of using chatbots. |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
168صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25 cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Source |
rdacontent |
Content type term |
text |
337 ## - MEDIA TYPE |
Source |
rdamedia |
Media type term |
Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE |
Source |
rdacarrier |
Carrier type term |
volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 113-124. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدف البحث الحالي إلى علاج القصور في مهارات تصميم روبوت الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية وذلك من خلال بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي، واتبع الباحث المنهج الوصفي وشبه التجريبي، ، وبعد التطبيق القبلي والبعدي للأدوات على عينة البحث، تم التوصل إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح التطبيق البعدي، وفاعلية بيئة التدريب القائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Current research aimed at address the deficiencies in the interactive chatbot design skills among preparatory school teachers through an e-training environment based on collaborative learning. The researcher followed a descriptive and quasi-experimental method. The research sample was randomly selected from 50 male and female preparatory school teachers with different specialties from the Egyptian Track schools in the Education Administration of Al-Qassim province, Saudi Arabia. The research sample was equally and randomly distributed into two groups: one experimental group studied through the e-training environment based on collaborative learning, and the other control group studied through traditional e-training. Research tools were constructed, which included a list of interactive chatbot usage skills, an achievement test, and an observation card. After the pre- and post-application of the tools on the research sample, the results showed statistically significant differences between the mean scores of the experimental and control groups in the post-application of the achievement test and observation card in favor of the experimental group. There were also statistically significant differences between the mean scores of the experimental group in the pre- and post-application of the achievement test and observation card in favor of the post-application. The e-training environment based on collaborative learning was found to be effective in developing the interactive chatbot usage skills among preparatory school teachers. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Additional physical form available note |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Language note |
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
تكنولوجيا التعليم |
Source of heading or term |
1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
بيئة تدريب إلكتروني |
-- |
التعلم التشاركي |
-- |
مهارات استخدام روبوتات الدردشة |
-- |
معلمو المرحلة الإعدادية. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
محمد السيد النجار ؛ |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
طارق عبد المنعم حجازي؛ |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] |
Numeration |
16/03/2023 |
Titles and other words associated with a name |
محمد السيد النجار |
-- |
طارق عبد المنعم حجازي |
Dates associated with a name |
محمد زيدان عبد الحميد |
-- |
رؤيات احمد حسانين الخطيب |
Universities |
الجامعة المصرية للتعلم الالكترونى الاهلية |
Faculties |
كلية الدرسات التربوية |
Divisons |
قسم التعلم الإلكتروني |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Nadia |
Reviser |
Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |