header
Image from OpenLibrary

بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية / اعداد الباحث محمد صلاح أحمد عبدالله ؛ اشراف د.محمد السيد النجار، د. طارق عبد المنعم حجازي.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 168صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • An Electronic Training Environment based on collaborative learning to develop the preparatory teachers’ skills of using chatbots [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33 21
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.. Summary: هدف البحث الحالي إلى علاج القصور في مهارات تصميم روبوت الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية وذلك من خلال بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي، واتبع الباحث المنهج الوصفي وشبه التجريبي، ، وبعد التطبيق القبلي والبعدي للأدوات على عينة البحث، تم التوصل إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح التطبيق البعدي، وفاعلية بيئة التدريب القائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعداديةSummary: Current research aimed at address the deficiencies in the interactive chatbot design skills among preparatory school teachers through an e-training environment based on collaborative learning. The researcher followed a descriptive and quasi-experimental method. The research sample was randomly selected from 50 male and female preparatory school teachers with different specialties from the Egyptian Track schools in the Education Administration of Al-Qassim province, Saudi Arabia. The research sample was equally and randomly distributed into two groups: one experimental group studied through the e-training environment based on collaborative learning, and the other control group studied through traditional e-training. Research tools were constructed, which included a list of interactive chatbot usage skills, an achievement test, and an observation card. After the pre- and post-application of the tools on the research sample, the results showed statistically significant differences between the mean scores of the experimental and control groups in the post-application of the achievement test and observation card in favor of the experimental group. There were also statistically significant differences between the mean scores of the experimental group in the pre- and post-application of the achievement test and observation card in favor of the post-application. The e-training environment based on collaborative learning was found to be effective in developing the interactive chatbot usage skills among preparatory school teachers.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030702000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023..

ببليوجرافيا: صفحات 113-124.

هدف البحث الحالي إلى علاج القصور في مهارات تصميم روبوت الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية وذلك من خلال بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي، واتبع الباحث المنهج الوصفي وشبه التجريبي، ، وبعد التطبيق القبلي والبعدي للأدوات على عينة البحث، تم التوصل إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح التطبيق البعدي، وفاعلية بيئة التدريب القائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية

Current research aimed at address the deficiencies in the interactive chatbot design skills among preparatory school teachers through an e-training environment based on collaborative learning. The researcher followed a descriptive and quasi-experimental method. The research sample was randomly selected from 50 male and female preparatory school teachers with different specialties from the Egyptian Track schools in the Education Administration of Al-Qassim province, Saudi Arabia. The research sample was equally and randomly distributed into two groups: one experimental group studied through the e-training environment based on collaborative learning, and the other control group studied through traditional e-training. Research tools were constructed, which included a list of interactive chatbot usage skills, an achievement test, and an observation card. After the pre- and post-application of the tools on the research sample, the results showed statistically significant differences between the mean scores of the experimental and control groups in the post-application of the achievement test and observation card in favor of the experimental group. There were also statistically significant differences between the mean scores of the experimental group in the pre- and post-application of the achievement test and observation card in favor of the post-application. The e-training environment based on collaborative learning was found to be effective in developing the interactive chatbot usage skills among preparatory school teachers.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.