" إستراتيجيات المواجهة كمتغير وسيط في العلاقة بين مفهوم الذات والتعرض للتنمر لدى المراهقين / (Record no. 165904)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04439namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033214.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231203s2023 ua a ||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 150 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 150 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.04.M.Sc.2023.هب.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هبة مصطفى محمد محمد |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | " إستراتيجيات المواجهة كمتغير وسيط في العلاقة بين مفهوم الذات والتعرض للتنمر لدى المراهقين / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد هبة مصطفى محمد محمد؛ اشراف ا.د. منال عبد النعيم محمد، ا.م.د.عمرو رمضان عطايا . |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Coping strategies as a mediator variable in the relationship between self-concept and exposure to bullying among adolescents |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 183صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 125-146. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى اختبار الدور الوسيط لإستراتيجيات المواجهة في العلاقة بين مفهوم الذات والتعرض للتنمر لدى المراهقين، كما استخدمت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي،واشتملت عينة الدراسة على (400) تلميذ وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية، (200) من الذكور و(200) من الإناث، تراوحت أعمارهم بين (12- 15) عام، استخدمت الدراسة الأدوات الآتية : مقياس مفهوم الذات (إعداد الباحثة )، مقياس إستراتيجيات مواجهة التنمر (إعداد الباحثة)، مقياس الوقوع ضحية التنمر (إعداد الباحثة).<br/>وأشارت النتائج إلى:وجود علاقة ارتباطية عكسية ذات دلالة إحصائية بين مفهوم الذات والتعرض للتنمر،ووجود علاقة ارتباطية عكسية ذات دلالة إحصائية بين مفهوم الذات واستراتيجيات المواجهة، وأن متغير استراتيجيات المواجهة الإيجابية والسلبية يتوسط العلاقة بين التعرض للتنمر ومفهوم الذات.<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The study aimed to test the mediating role of coping strategies in the relationship between self-concept and exposure to bullying in adolescents. The study also used the descriptive correlational approach. The study sample included (400) middle school students, (200) males and (200) females. Their ages ranged between (12-15) years. The study used the following tools: self-concept scale (prepared by the researcher), scale of coping strategies (prepared by the researcher), scale of falling victim to bullying (prepared by the researcher).<br/>The results indicated that there is a statistically significant inverse correlation between self-concept and exposure to bullying, and there is a statistically significant inverse correlation between self-concept and coping strategies, and that the variable of positive and negative coping strategies mediates the relationship between exposure to bullying and self-concept.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | علم النفس الارشادي |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | فهوم الذات |
-- | إستراتيجيات المواجهة |
-- | التنمر |
-- | المراهقين |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منال عبد النعيم محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عمرو رمضان عطايا |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 18/5/2023 |
Titles and other words associated with a name | منال عبد النعيم محمد |
-- | عمرو رمضان عطايا |
Dates associated with a name | ريهام محمد محي الدين |
-- | إبراهيم محمد سعد عبده |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كليةالدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم التربية الخاصة |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.04.M.Sc.2023.هب.ا | 01010100030916000 | 03.12.2023 | Thesis |