header

أنشطة إثرائية قائمة علي التخيل لتنمية مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 165965)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05067namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033217.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231206s2017 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.M.Sc.2017.شي.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شيماء صلاح أحمد همام
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أنشطة إثرائية قائمة علي التخيل لتنمية مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة شيماء صلاح أحمد همام؛ إشراف أ.د. محمد لطفي محمد جاد، ا.د صابر عبد المنعم محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Imagination – Based Enriching Activities for Developing the Literary Appreciation of Primary Students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 153صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 102-109.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى وضع أنشطة إثرائية تقوم على التخيل والتي تخدم المناهج الدراسية و تناسب خصائص المرحلة العمرية لتنمية التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، حيث أثبتت الدراسات السابقة أن هناك ضعفًا عامًا في مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، وأكد الاختبار القبلي هذا الضعف. <br/>وتوصل البحث من خلال الاطلاع على الدراسات السابقة، وعلى مصفوفة المعايير لمهارات التذوق الأدبي المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية أثر الأنشطة الإثرائية القائمة على التخيل في تنمية مهارات التذوق الأدبي لديهم في ظل توفير جو مشرق وأكثر إبداعا للتلاميذ.<br/>حيث اتبعت الدراسة المنهج الوصفي و المنهج شبة التجريبي في الإجابة عن أسئلة البحث، وقامت بإعداد اختبار لقياس مهارات التذوق الأدبي المتوفرة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، حيث تم تسجيل ضعف مهارات التذوق الأدبي للتلاميذ بشكل عام وبنسبة أقل من 80%، وخصوصا أربع مهارات مرتبطة ارتباطًا وثيقًا بالتذوق الأدبي، وتمكنهم في سبع مهارات تزيد عن 60% ولكن لم تصل إلى نسبة التمكن المرجوه وهي 80%.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to develop enrichment activities based on imagination that serve the curricula and suit the characteristics of the age stage to develop literary appreciation among primary school students, where previous studies have proven that there is a general weakness in literary appreciation skills among primary school students, and the pre-test confirmed this weakness.<br/>The research, through looking at previous studies, and the criteria matrix for literary appreciation skills suitable for primary school students, reached the impact of enrichment activities based on imagination in developing their literary appreciation skills in light of providing a bright and more creative atmosphere for students.<br/>Where the study followed the descriptive approach and the semi-experimental approach in answering the research questions, and it prepared a test to measure the skills of literary appreciation available to primary school students, where the weak literary appreciation skills of students in general were recorded at a rate of less than 80%, especially four closely related skills. Literary appreciation, and their mastery of seven skills exceeded 60%, but did not reach the desired mastery rate of 80%.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element طروق وتدريس
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term لتنمية مهارات التذوق الأدبي
-- تلاميذ المرحلة الابتدائية
-- أنشطة إثرائية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد لطفى محمد جاد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صابر عبد المنعم محمد
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2023
Titles and other words associated with a name محمد لطفى محمد جاد
-- صابر عبد المنعم محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2017.شي.ا 01010100030955000 06.12.2023 Thesis