أنشطة إثرائية قائمة علي التخيل لتنمية مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 165965)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05067namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033217.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231206s2017 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.3 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.3 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.01.M.Sc.2017.شي.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | شيماء صلاح أحمد همام |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أنشطة إثرائية قائمة علي التخيل لتنمية مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة شيماء صلاح أحمد همام؛ إشراف أ.د. محمد لطفي محمد جاد، ا.د صابر عبد المنعم محمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Imagination – Based Enriching Activities for Developing the Literary Appreciation of Primary Students |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 153صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 102-109. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى وضع أنشطة إثرائية تقوم على التخيل والتي تخدم المناهج الدراسية و تناسب خصائص المرحلة العمرية لتنمية التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، حيث أثبتت الدراسات السابقة أن هناك ضعفًا عامًا في مهارات التذوق الأدبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، وأكد الاختبار القبلي هذا الضعف. <br/>وتوصل البحث من خلال الاطلاع على الدراسات السابقة، وعلى مصفوفة المعايير لمهارات التذوق الأدبي المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية أثر الأنشطة الإثرائية القائمة على التخيل في تنمية مهارات التذوق الأدبي لديهم في ظل توفير جو مشرق وأكثر إبداعا للتلاميذ.<br/>حيث اتبعت الدراسة المنهج الوصفي و المنهج شبة التجريبي في الإجابة عن أسئلة البحث، وقامت بإعداد اختبار لقياس مهارات التذوق الأدبي المتوفرة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، حيث تم تسجيل ضعف مهارات التذوق الأدبي للتلاميذ بشكل عام وبنسبة أقل من 80%، وخصوصا أربع مهارات مرتبطة ارتباطًا وثيقًا بالتذوق الأدبي، وتمكنهم في سبع مهارات تزيد عن 60% ولكن لم تصل إلى نسبة التمكن المرجوه وهي 80%.<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to develop enrichment activities based on imagination that serve the curricula and suit the characteristics of the age stage to develop literary appreciation among primary school students, where previous studies have proven that there is a general weakness in literary appreciation skills among primary school students, and the pre-test confirmed this weakness.<br/>The research, through looking at previous studies, and the criteria matrix for literary appreciation skills suitable for primary school students, reached the impact of enrichment activities based on imagination in developing their literary appreciation skills in light of providing a bright and more creative atmosphere for students.<br/>Where the study followed the descriptive approach and the semi-experimental approach in answering the research questions, and it prepared a test to measure the skills of literary appreciation available to primary school students, where the weak literary appreciation skills of students in general were recorded at a rate of less than 80%, especially four closely related skills. Literary appreciation, and their mastery of seven skills exceeded 60%, but did not reach the desired mastery rate of 80%.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | طروق وتدريس |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | لتنمية مهارات التذوق الأدبي |
-- | تلاميذ المرحلة الابتدائية |
-- | أنشطة إثرائية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد لطفى محمد جاد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبد المنعم محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 01-01-2023 |
Titles and other words associated with a name | محمد لطفى محمد جاد |
-- | صابر عبد المنعم محمد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2017.شي.ا | 01010100030955000 | 06.12.2023 | Thesis |