تطوير التعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة / (Record no. 165998)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05540namaa2200433 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033218.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231211s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua--- |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 373.246962 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 373.246962 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.02.Ph.D.2023.أى.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ايمن جابر حسونة على، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تطوير التعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد الباحث ايمن جابر حسونة على ؛ اشراف أ.د نجوى يوسف جمال الدين، د.دينا حسن عبد الشافى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Technical Education Development in Egypt in Light of the Fourth Industrial Revolution Requirements |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 254 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 203-229. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة تعرف الإطار الفكري للثورة الصناعية الرابعة، والتعليم الفني بمصر، وخبرات بعض الدول في تطوير التعليم الفني، واعتمدت على المنهج الوصفي، واستخدمت أداة الاستبانة، وتوصلت الدراسةُ إلى عدة نتائجَ أهمُها: <br/>التشريعات الحالية والهيكل التنظيمي لمدارس التعليم الفني لا يتلاءم مع الثورة الصناعية الرابعة، وضرورة إعادة النظر في تطبيق نظام الجدارات المطبق حاليًا لوجود سلبيات وقصور، لاعتماده على الأوراق أكثر، وقلة توافر البيئة المناسبة والخامات اللازمة لتطبيقه، كما أسفرت النتائج عن أن الذكاء الاصطناعي يساعد المعلمين على تقديم إجابات سريعة للأسئلة، وتقييم وتحليل أداء الطلاب، والروبوتات تساعد المعلم على القيام بأدواره الصفية، وتقوي من دقة أداء الطلاب للتمارين العملية، وإنترنت الأشياء يساعد الطلاب على توفير تعليم ميسر، ويساعد مديري المدارس والمشرفين على القيام بالأدوار المنوطة بهم، وسلاسل الكتل تساعد على التخلص من الوثائق الورقية لتقليل احتمالية تزييفها وفقدانها، والطابعات ثلاثية الأبعاد تساعد الطلاب على تصور تصميماتهم أثناء مراحل الرسم وتمكن من التعرف على أخطاء التصميمات مبكرًا بدلًا من بذل الوقت والمواد الخام. <br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The study aimed to identify the intellectual framework of the Fourth Industrial Revolution, technical education in Egypt, and the experiences of some countries in the development of technical education, and relied on the descriptive approach, and used the questionnaire tool, and the study reached several results, the most important of which are: Current legislation and the organizational structure of technical education schools are not compatible with the Fourth Industrial Revolution, and the need to reconsider the competency system currently applied due to the presence of negatives and shortcomings, because it relies on papers more, and the lack of the appropriate environment and materials necessary for its application, and artificial intelligence helps teachers to Providing quick answers to questions, evaluating and analyzing student performance, robots help the teacher to perform his classroom roles, enhance the accuracy of students' performance of practical exercises, the Internet of Things helps students provide easy education, and helps school principals and supervisors to carry out their assigned roles, blockchains help get rid of paper documents to reduce the possibility of forgery and loss, and three-dimensional printers help students visualize their designs during the drawing stages and enable them to identify design errors early instead of spending time and raw materials. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم المهنى |
Geographic subdivision | مصر |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تطوير التعليم الفني |
-- | تقنيات الثورة الصناعية الرابعة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجوي يوسف جمال الدين، |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | دينا حسن عبدالشافي، |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | نجوي يوسف جمال الدين |
-- | دينا حسن عبدالشافي |
Discussion body | ثروت عبد الحميد عبد الحافظ عيسى |
-- | اشلرف بهجات عبد القوى |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم اصول التربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Amira |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 31014 | Cai01.23.02.Ph.D.2023.أى.ت | 01010100031014000 | 11.12.2023 | 11.12.2023 | Thesis |