header

بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية / (Record no. 166020)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04945namaa22003971i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240429082902.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231217s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إهداء
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.34.M.Sc.2023.رن.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رنا سمير أحمد،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية /
Statement of responsibility, etc. إعداد رنا سمير أحمد ؛ إشراف د. طارق عبد المنعم حجازي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Building a learning environment based on Augmented Reality to develop Arabic Language skills among Elementary stage Pupils of the International Baccalaureate Program
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 182 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 101-105.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز وقياس أثرها في تنمية مهارات اللغة المرئية (المشاهدة والعرض) في اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية بأكاديمية حياة الدولية ببرنامج السنوات الابتدائية الأولى، وتم اختيار عينة البحث عشوائيا من عدد (٥٠) تلميذ وتلميذة من الصف الأول الابتدائي وتقسيمهم عشوائياً إلى مجموعتين تجريبيتين متساويتين، حيث درست المجموعة التجريبية الأولى بواقع معزز نماذج ثلاثية الأبعاد، بينما درست المجموعة التجريبية الثانية بواقع معزز بمقاطع الفيديو، قد تم استخدام نظام إدارة التعلم Moodle كما تم استخدام تطبيق Educate AR لبناء بيئة التعلم لمحور (أين نحن في الزمان والمكان)، وتم الاعتماد على المنهج شبه التجريبي، تكونت أدوات البحث من الاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة، وتوصل البحث إلى أثر استخدام كلاً من الواقع المعزز ثلاثي الأبعاد والفيديو في اللغة العربية بشكل عام، وخاصة الأثر الايجابي لاستخدام تقنية الواقع المعزز ثلاثي الأبعاد في تنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الصف الأول الابتدائي ببرنامج البكالوريا الدولية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of this research is to build a learning environment based on<br/>augmented reality and to measure its impact on developing visual language skills in Arabic among students of the primary stage at Hayah academy International School in the Primary Years Program (PYP). Equally randomly assigned to two experimental groups, where the first experimental group studied with a 3D augmented reality, while the second experimental group studied with a video augmented reality, the Moodle learning management system was used, and the Educate AR application was used to build the learning environment for the unit of "Where are we in time and place", and it was relied on The quasi-experimental approach, the research tools consisted of the achievement test and the observation card, and the research found the effectiveness of using a three-dimensional augmented reality to develop Arabic language skills for first grade student in Elementary.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
General subdivision اللغة العربية
-- تعليم إبتدائي.
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز
-- مهارات اللغة العربية البكالوريا الدولية
-- برنامج السنوات الابتدائية الأولى (PYP
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طارق عبد المنعم الحجازي،
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2023
Titles and other words associated with a name طارق عبد المنعم الحجازي
Dates associated with a name محمد السيد النجار
-- وليد عبد الحميد دسوقي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات التربوية
Divisons قسم تكنولوجيا التعليم الالكترونيا
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
Reviser Essam
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.34.M.Sc.2023.رن.ب 01010100030701000 17.12.2023 Thesis