MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
04945namaa22003971i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20240429082902.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
231217s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) |
Holding library |
إهداء |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371.33 |
Edition number |
21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
371.33 |
Edition number |
21 |
097 ## - Thesis Degree |
Thesis Level |
مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
Cai01.34.M.Sc.2023.رن.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
رنا سمير أحمد، |
Relator term |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية / |
Statement of responsibility, etc. |
إعداد رنا سمير أحمد ؛ إشراف د. طارق عبد المنعم حجازي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
Building a learning environment based on Augmented Reality to develop Arabic Language skills among Elementary stage Pupils of the International Baccalaureate Program |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
182 صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25 cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 101-105. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدف البحث الحالي إلى بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز وقياس أثرها في تنمية مهارات اللغة المرئية (المشاهدة والعرض) في اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية بأكاديمية حياة الدولية ببرنامج السنوات الابتدائية الأولى، وتم اختيار عينة البحث عشوائيا من عدد (٥٠) تلميذ وتلميذة من الصف الأول الابتدائي وتقسيمهم عشوائياً إلى مجموعتين تجريبيتين متساويتين، حيث درست المجموعة التجريبية الأولى بواقع معزز نماذج ثلاثية الأبعاد، بينما درست المجموعة التجريبية الثانية بواقع معزز بمقاطع الفيديو، قد تم استخدام نظام إدارة التعلم Moodle كما تم استخدام تطبيق Educate AR لبناء بيئة التعلم لمحور (أين نحن في الزمان والمكان)، وتم الاعتماد على المنهج شبه التجريبي، تكونت أدوات البحث من الاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة، وتوصل البحث إلى أثر استخدام كلاً من الواقع المعزز ثلاثي الأبعاد والفيديو في اللغة العربية بشكل عام، وخاصة الأثر الايجابي لاستخدام تقنية الواقع المعزز ثلاثي الأبعاد في تنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الصف الأول الابتدائي ببرنامج البكالوريا الدولية. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
The aim of this research is to build a learning environment based on<br/>augmented reality and to measure its impact on developing visual language skills in Arabic among students of the primary stage at Hayah academy International School in the Primary Years Program (PYP). Equally randomly assigned to two experimental groups, where the first experimental group studied with a 3D augmented reality, while the second experimental group studied with a video augmented reality, the Moodle learning management system was used, and the Educate AR application was used to build the learning environment for the unit of "Where are we in time and place", and it was relied on The quasi-experimental approach, the research tools consisted of the achievement test and the observation card, and the research found the effectiveness of using a three-dimensional augmented reality to develop Arabic language skills for first grade student in Elementary.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Additional physical form available note |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Language note |
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
تكنولوجيا التعليم |
General subdivision |
اللغة العربية |
-- |
تعليم إبتدائي. |
Source of heading or term |
1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز |
-- |
مهارات اللغة العربية البكالوريا الدولية |
-- |
برنامج السنوات الابتدائية الأولى (PYP |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
طارق عبد المنعم الحجازي، |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] |
Numeration |
01-01-2023 |
Titles and other words associated with a name |
طارق عبد المنعم الحجازي |
Dates associated with a name |
محمد السيد النجار |
-- |
وليد عبد الحميد دسوقي |
Universities |
جامعة القاهرة |
Faculties |
كلية الدراسات التربوية |
Divisons |
قسم تكنولوجيا التعليم الالكترونيا |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Nadia |
Reviser |
Essam |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |