header

نمط عرض العناصر ببيئة واقع معزز ثلاثية الأبعاد بدون علامات وأثره في التحصيل والحمل المعرفي لدى طلاب المرحلة الثانوية / (Record no. 166140)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05913namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033222.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240104s2023 ua ao||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.M.Sc.2023.نس.ن
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نسرين محمد توفيق أحمد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title نمط عرض العناصر ببيئة واقع معزز ثلاثية الأبعاد بدون علامات وأثره في التحصيل والحمل المعرفي لدى طلاب المرحلة الثانوية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة نسرين محمد توفيق أحمد ؛ إشراف ا.د. منى محمد الصفي الجزار ، ا.م.د.هناء محمد مرسي جمال الدين .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Display mode of 3D elements in a markerless augmented reality environment and its impact on achievement and cognitive load for secondary school students.”
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 179صفحة :
Other physical details إيضاحيات +صور ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 111-126
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى معرفة تأثير عرض ثلاث أنماط لعرض العناصر ثلاثية الأبعاد (مصحوب بتعليق نصي/ مصحوب بتعليق صوتي/ مصحوب بتعليق نصي-صوتي معًا) في بيئة واقع معزز بدون علامات على التحصيل في اللغة الإنجليزية، وكذلك الحمل المعرفي لطلاب المرحلة الثانوية. ولتحقيق ذلك اتبعت الباحثة في تصميم البحث المنهج شبه التجريبي. وقد تضمنت عينة البحث (43) طالبًا وطالبةً بالصف الأول الثانوي بمدرسة النصر الرسمية للغات بمحافظة الجيزة. تم تقسيمها عشوائيًا إلى ثلاث مجموعات تجريبية، واستخدمت كل مجموعة تطبيق الواقع المعزز بدون علامات بنمط مختلف، وقد أعدت الباحثة أدوات البحث التي تضمنت الاختبار التحصيلي، ومقياس الحمل المعرفي، وتم تطبيق أدوات البحث قبليًا وبعديًا، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج ((SPSS.V.24 ومن أهم نتائج البحث أن نمط عرض العناصر ثلاثية الأبعاد مصاحب بنص وصوت كان له أكبر الأثر في تنمية التحصيل في اللغة الإنجليزية، بينما لم تكن هناك فروق دالة إحصائيًا بين المجموعات الثلاث فيما يتعلق بالحمل المعرفي؛ حيث إنه تم خفض الحمل المعرفي بدرجات متقاربة للثلاث مجموعات نتيجة استخدام بيئة الواقع المعزز بدون علامات بأنماط عرض العناصر ثلاثية الأبعاد المختلفة الثلاث.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current objective of this research is to find out the impact of displaying three modes of displaying three-dimensional elements (accompanied by text commentary / accompanied by voiceover / accompanied by text-audio commentary together) in a markerless augmented reality environment and their effect on achievement in the English language, as well as the cognitive load for secondary school students. To achieve this, the researcher in designing the research followed the semi-experimental approach. The research sample included 43 male and female students in grade 10, at El Nasr Official Language School in Giza Governorate. They were randomly divided into three experimental groups, and each group used a tagged augmented reality app with a different display mode of 3D elements. The researcher prepared the research tools, which included the achievement test and the cognitive load scale, and the research tools were applied before and after, and the statistical processing methods were applied using the program (SPSS). V.24. The most important results of the research found that the display mode of three-dimensional elements accompanied by text and sound had the greatest impact on the development of achievement in the English language. While there were no statistically significant differences between the three groups with regard to cognitive load, was reduced by similar degrees to the three groups as a result of using the markerless augmented reality environment with the three different three-dimensional element display patterns.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الثانوى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الواقع المعزز بدون علامات
-- العناصر الثلاثية الأبعاد
-- الحمل المعرفي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى محمد الصفي الجزار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هناء محمد مرسي جمال الدين
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body منى محمد الصفي الجزار
-- هناء محمد مرسي جمال الدين
Discussion body إسماعيل محمد إسماعيل حسن
-- إيناس السيد محمد ناسه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيــــــــــــا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 31024 Cai01.23.03.M.Sc.2023.نس.ن 01010100031024000 04.01.2024 04.01.2024 Thesis