A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers / (Record no. 166882)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05180namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033238.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240509s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | eng |
Language code of sung or spoken text | ara |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | Deposit |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 378.125 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 378.125 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | Ph.D |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 23 01 Ph.D 2023 No.S |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | Noha Abdelhamied Ibrahim, |
Preparation | preparation. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers / |
Statement of responsibility, etc. | By Noha Abdelhamied Ibrahim ; Supervised by Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | برنامج مقترح قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 246 pages : |
Other physical details | illustrations ; |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 95-100. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop<br/>oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It<br/>attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data<br/>was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum<br/>University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured<br/>interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant<br/>differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and<br/>WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between<br/>self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence,<br/>the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program<br/>to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTC |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين. <br/>يهدف البحث الحالي إلى:<br/> تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها.<br/>أدوات البحث: <br/>1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS<br/>2-استبيان لقياس إدارة التواصل <br/>3- مقابلات <br/>4- ملاحظات صفية <br/>عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم <br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | Issued also as CD |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Curriculum and Instruction |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | Willingness to communicate |
-- | oral performance skills |
-- | Project-based learning |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Awatef Ali Sheir |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly |
Relator term | thesis advisor. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | Awatef Ali Sheir |
-- | AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly |
Universities | Cairo University |
Faculties | Faculty of post- Graduate Studies for Education |
Department | Department of Curriculum and Instruction |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman Ghareeb |
Reviser Names | Huda |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.05.2024 | 88291 | Cai01 23 01 Ph.D 2023 No.S | 01010110088291000 | 09.05.2024 | 09.05.2024 | Thesis |