header

A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers / (Record no. 166882)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05180namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033238.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240509s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
Language code of sung or spoken text ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.125
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.125
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 23 01 Ph.D 2023 No.S
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Noha Abdelhamied Ibrahim,
Preparation preparation.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers /
Statement of responsibility, etc. By Noha Abdelhamied Ibrahim ; Supervised by Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title برنامج مقترح قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 246 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 95-100.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop<br/>oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It<br/>attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data<br/>was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum<br/>University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured<br/>interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant<br/>differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and<br/>WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between<br/>self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence,<br/>the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program<br/>to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTC
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين. <br/>يهدف البحث الحالي إلى:<br/> تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها.<br/>أدوات البحث: <br/>1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS<br/>2-استبيان لقياس إدارة التواصل <br/>3- مقابلات <br/>4- ملاحظات صفية <br/>عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم <br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Curriculum and Instruction
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Willingness to communicate
-- oral performance skills
-- Project-based learning
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Awatef Ali Sheir
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Awatef Ali Sheir
-- AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly
Universities Cairo University
Faculties Faculty of post- Graduate Studies for Education
Department Department of Curriculum and Instruction
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman Ghareeb
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.05.2024 88291 Cai01 23 01 Ph.D 2023 No.S 01010110088291000 09.05.2024 09.05.2024 Thesis