header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers / By Noha Abdelhamied Ibrahim ; Supervised by Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English Spoken language: Arabic Producer: 2023Description: 246 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • برنامج مقترح قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 378.125
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: The current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence, the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTCSummary: تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين. يهدف البحث الحالي إلى: تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. أدوات البحث: 1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS 2-استبيان لقياس إدارة التواصل 3- مقابلات 4- ملاحظات صفية عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 23 01 Ph.D 2023 No.S (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110088291000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 95-100.

The current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop
oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It
attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data
was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum
University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured
interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant
differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and
WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between
self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence,
the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program
to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTC

تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين.
يهدف البحث الحالي إلى:
تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها.
أدوات البحث:
1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS
2-استبيان لقياس إدارة التواصل
3- مقابلات
4- ملاحظات صفية
عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image