header

أثر استخدام نمطين للتعلم المدمج على تنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية". / (Record no. 167207)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06847namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20240605093634.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240529s2023 ua a ||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code a-sy---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source اهداء
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33409531
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33409531
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 34 M.Sc 2023 اح.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أحمد فتحي أحمد السيد عبدالله،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر استخدام نمطين للتعلم المدمج على تنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية". /
Statement of responsibility, etc. إعـداد الباحـث أحمد فتحي أحمد عبدالله ؛ اشراف ا.د.بشرى مسعد عوض، د.طارق عبد المنعم حجازي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of using two blended learning styles to develop some scientific thinking skills among STEM schools students in the Kingdom of Saudi Arabia
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 255صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 178-204.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي التغلب على ضعف مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية<br/>أهداف البحث:<br/>هدف البحث الحالى إلى تنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية من خلال الآتي:<br/>1- تحديد مهارات التفكير العلمي اللازمة لطلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>2- تحديد معايير تصميم بيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>3- تحديد التصميم التعليمي لبيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>4- الكشف عن أثر استخدام بيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>منهج البحث :<br/>يستخدم البحث الحالي المنهج الوصفي والمنهج التجريبي.<br/>عينة البحث:<br/>عينة عشوائية من طلاب المرحلة الإبتدائية بالصف الخامس الإبتدائي بمدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية بالمدينة المنورة، وعددهم (60) طالب وتم توزيعهم عشوائياً في مجموعتين تجريبيتين بواقع (30) طالب لكل مجموعة.<br/> <br/>أدوات البحث:<br/>تطلب تحقيق أهداف البحث استخدام الأدوات الآتية:<br/> أولاً: أدوات جمع البيانات:<br/>- أسئلة المقابلة الميدانية لمعلمي وموجهي مادة العلوم.<br/>- قائمة مهارات التفكير العلمي اللازمة لطلاب المرحلة الإبتدائية بمدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/> ثانياً: مواد المعالجة التجريبية:<br/>- بيئة التعلم المدمج بنمط (المحطات التعليمية) تقدم للمجموعة التجريبية الأولى.<br/>- بيئة التعلم المدمج بنمط (الفصل المقلوب) تقدم للمجموعة التجريبية الثانية.<br/> ثالثاً: أداة القياس:<br/>- اختبار مهارات التفكير العلمي: لقياس بعض مهارات التفكير العلمي (إعداد الباحث).<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Currennt research aimed at developing some scientific thinking skills among STEM school students in the Kingdom of Saudi Arabia by identifying the effect of using two blended learning styles (educational stations and the flipped classroom). The descriptive approach was used to prepare the theoretical framework, measurement tools, interpretation of the results, and the experimental approach to conduct the research experiment. The research sample consisted of fifth grade students in Madac International Schools which implements the STEAM system in the Kingdom of Saudi Arabia, the total number of students who participated were sixty (60) students, and they were placed in two different experimental groups (educational stations and flipped classroom) with (30) students for each group. The measurement tool used was a test with different scientific thinking skills which was applied before and after the experiment. After conducting statistical analysis, the results of the research showed that: the superiority of the second experimental group that studied in the blended learning style (flipped classroom) over the first experimental group that studied in the blended learning style (educational stations). The research ended with the presentation of a group of Recommendations, including the need to take advantage of the current blended learning environment on a larger scale, <br/><br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الالكترونى
Geographic subdivision السعودية
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم المدمج
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعلم المدمج
-- المحطات التعليمية
-- مهارات التفكير العلمي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طارق عبد المنعم حجازي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name بشرى مسعد عوض
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 26/ 7/ 2023
Supervisory body طارق عبد المنعم حجازي
-- بشرى مسعد عوض
Discussion body الغريب زاهر إسماعيل
-- محمد السيد النجار
Universities الجامعة المصرية للتعليم الالكتروني الاهلية
Faculties كلية الدراسات التربوية
Department قسم تكنولوجيا التعلم الإلكتروني
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.05.2024 31247 Cai01 34 M.Sc 2023 اح.ا 01010100031247000 29.05.2024 29.05.2024 Thesis