MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
06847namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20240605093634.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
240529s2023 ua a ||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE |
Geographic area code |
a-sy--- |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
اهداء |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371.33409531 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
371.33409531 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01 34 M.Sc 2023 اح.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
أحمد فتحي أحمد السيد عبدالله، |
Preparation |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
أثر استخدام نمطين للتعلم المدمج على تنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية". / |
Statement of responsibility, etc. |
إعـداد الباحـث أحمد فتحي أحمد عبدالله ؛ اشراف ا.د.بشرى مسعد عوض، د.طارق عبد المنعم حجازي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The effect of using two blended learning styles to develop some scientific thinking skills among STEM schools students in the Kingdom of Saudi Arabia |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
255صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rda content |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 178-204. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدف البحث الحالي التغلب على ضعف مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية<br/>أهداف البحث:<br/>هدف البحث الحالى إلى تنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية من خلال الآتي:<br/>1- تحديد مهارات التفكير العلمي اللازمة لطلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>2- تحديد معايير تصميم بيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>3- تحديد التصميم التعليمي لبيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>4- الكشف عن أثر استخدام بيئة تعلم قائمة على نمطين للتعلم المدمج (الفصل المقلوب – المحطات التعليمية) لتنمية بعض مهارات التفكير العلمي لدى طلاب مدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/>منهج البحث :<br/>يستخدم البحث الحالي المنهج الوصفي والمنهج التجريبي.<br/>عينة البحث:<br/>عينة عشوائية من طلاب المرحلة الإبتدائية بالصف الخامس الإبتدائي بمدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية بالمدينة المنورة، وعددهم (60) طالب وتم توزيعهم عشوائياً في مجموعتين تجريبيتين بواقع (30) طالب لكل مجموعة.<br/> <br/>أدوات البحث:<br/>تطلب تحقيق أهداف البحث استخدام الأدوات الآتية:<br/> أولاً: أدوات جمع البيانات:<br/>- أسئلة المقابلة الميدانية لمعلمي وموجهي مادة العلوم.<br/>- قائمة مهارات التفكير العلمي اللازمة لطلاب المرحلة الإبتدائية بمدارس ستيم بالمملكة العربية السعودية.<br/> ثانياً: مواد المعالجة التجريبية:<br/>- بيئة التعلم المدمج بنمط (المحطات التعليمية) تقدم للمجموعة التجريبية الأولى.<br/>- بيئة التعلم المدمج بنمط (الفصل المقلوب) تقدم للمجموعة التجريبية الثانية.<br/> ثالثاً: أداة القياس:<br/>- اختبار مهارات التفكير العلمي: لقياس بعض مهارات التفكير العلمي (إعداد الباحث).<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Currennt research aimed at developing some scientific thinking skills among STEM school students in the Kingdom of Saudi Arabia by identifying the effect of using two blended learning styles (educational stations and the flipped classroom). The descriptive approach was used to prepare the theoretical framework, measurement tools, interpretation of the results, and the experimental approach to conduct the research experiment. The research sample consisted of fifth grade students in Madac International Schools which implements the STEAM system in the Kingdom of Saudi Arabia, the total number of students who participated were sixty (60) students, and they were placed in two different experimental groups (educational stations and flipped classroom) with (30) students for each group. The measurement tool used was a test with different scientific thinking skills which was applied before and after the experiment. After conducting statistical analysis, the results of the research showed that: the superiority of the second experimental group that studied in the blended learning style (flipped classroom) over the first experimental group that studied in the blended learning style (educational stations). The research ended with the presentation of a group of Recommendations, including the need to take advantage of the current blended learning environment on a larger scale, <br/><br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
التعليم الالكترونى |
Geographic subdivision |
السعودية |
Source of heading or term |
qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
التعليم المدمج |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
التعلم المدمج |
-- |
المحطات التعليمية |
-- |
مهارات التفكير العلمي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
طارق عبد المنعم حجازي |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
بشرى مسعد عوض |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
26/ 7/ 2023 |
Supervisory body |
طارق عبد المنعم حجازي |
-- |
بشرى مسعد عوض |
Discussion body |
الغريب زاهر إسماعيل |
-- |
محمد السيد النجار |
Universities |
الجامعة المصرية للتعليم الالكتروني الاهلية |
Faculties |
كلية الدراسات التربوية |
Department |
قسم تكنولوجيا التعلم الإلكتروني |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Nadia |
Reviser Names |
Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |