header

عوامل التفكير البنائى وعلاقتها بالكفاءة الاكاديمية لدى طلاب الجامعة : (Record no. 16738)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02499nam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223025618.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 090326s2009 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara.
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2009.دع.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء أحمد محمد هريدى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title عوامل التفكير البنائى وعلاقتها بالكفاءة الاكاديمية لدى طلاب الجامعة :
Remainder of title دراسة عاملية تنبوئية /
Statement of responsibility, etc. دعاء احمد محمد هريدى ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : نادية محمود شريف
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The factors of the constructive thinking and their relation to the academic competence for the university students :
Remainder of title Factorial predictive study
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. دعاء أحمد محمد هريدى :
Date of publication, distribution, etc. 2009
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 209ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الإرشاد النفسى والتربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يعد التفكير البنائى القائم على النظرية الخبرية المعرفية الذاتية لإبشتين 1973cognitive experiental self-therory(CEST)نموذجا يستخدمة الأفراد كطريقة لحل مشكلاتهم اليومية بسهولة وبحد أدنى من الجهد ولوتحت ضغوط:لذا تؤدى أساليب التفكير البنائى دورا بالغ الأهمية فى التنبؤ بأداء طلاب الجامعة داخل حجرة الدراسة وخارجها:كما تعد عاملا رئيسيا فى توظيف القدرات العقلية لدية:فالطالب القادر على حل المشكلات تحت ظروف مثالية فحسب يمكن أن يفشل أو يسحق فى مواجهة مواقف أو خبرات ضاغطة مع الآخرين
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الكفاءة الأكاديمية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طلاب الجامعة
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عوامل التفكير البنائى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN)
No. of Items 1
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Fatma
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2009.دع.ع 01010100013989000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2009.دع.ع 01020100013989000 22.09.2023 CD - Rom 13989.CD