MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
06300namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20240821100502.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
240627b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE |
Geographic area code |
a-su |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371.3309531 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
371.3309531 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01.23.03.Ph.D.2023.مح.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
محمد راجح علي الزبيدي، |
Preparation |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
تفاعل نمط عرض المحتوى (واقعي/افتراضي) ونمط الدعم (حر/موجه) ببيئة واقع معزز وأثره في قوة السيطرة المعرفية وتنمية مهارات التفكير البصري بمقرر الدراسات الاجتماعية لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية : |
Statement of responsibility, etc. |
الباحث / محمد راجح علي الزبيدي ؛ إشراف أ.د احمد محمود فخري غريب، د. رانيا إبراهيم احمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
Interaction pattern of content displaying (real/virtual) and the type of support (free / directed) in an augmented reality environment and its impact on the strength of cognitive control and the development of visual thinking skills in the social studies course for the intermediate stage in the Kingdom of Saudi Arabia |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
214 صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25 cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rda content |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 135-152. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
يهدف البحث تصميم نمط فعال قائم على تفاعل نمط عرض المحتوى (واقعي/افتراضي) ونمط الدعم (حر/موجه) ببيئة واقع معزز واختبار فاعليتها في قوة السيطرة المعرفية وتنمية مهارات التفكير البصري بمقرر الاجتماعيات لطلاب المتوسطة بالسعودية، تم تطبيق البحث على طلاب الصف الأول متوسط، وبلغت عينة الدراسة 120 طالب تم تقسيمهم إلى أربع مجموعات تجريبية وفق متغيرات البحث. وبعد التطبيق خلص البحث الى مجموعة من النتائج اهمها وجود فروق في عرض المحتوى (واقعي/ افتراضي) مع دعم (حر/ موجه) ببيئة واقع معزز بين التطبيق القبلي والبعدي في اختبار التحصيل الدراسي ومقياس السيطرة المعرفية ومقياس التفكير البصري بمقرر الدراسات الاجتماعية لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية وفي ضوء النتائج السابقة اوصى بضرورة توظيف عرض المحتوى الواقعي والافتراضي مع الدعم الموجه في تدريس الدراسات الاجتماعية للمرحلة المتوسطة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
The current research aims to design an effective pattern based on the interaction of the content presentation pattern (realistic / virtual) and the support pattern (free / guided) in an augmented reality environment and test its effectiveness in the power of cognitive control and the development of visual thinking skills in the social studies course for middle school students in the Kingdom of Saudi Arabia, and in order to Achieving the objectives of the research In this research, the researcher relied on the descriptive approach: when describing and analyzing previous research and studies related to the pattern of content presentation in the environment of augmented reality, the power of cognitive control, and visual thinking skills., as well as the experimental approach: in order to know the effect of the independent variable (the interaction of the content presentation pattern and the pattern of Support in the augmented reality environment) on the two dependent variables (the power of cognitive control and visual thinking skills) among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia.<br/>The research was applied in the Education Office in Al-Muzilif on first-grade students at Al-Farouq Intermediate School. The study sample consisted of 120 students who were divided into four groups, each group (30) students, a first experimental group. They were taught using the content presentation style (realistic) with (free) support. ) in an augmented reality environment, and a second experimental group was taught in the content presentation style (virtual) with (free) support in an augmented reality environment, and a third experimental group was taught in the content presentation style (realistic) with support (guided) in an augmented reality environment, and a fourth group was taught in an augmented reality environment Presentation of the content (virtual) with the style of support (guided) in an augmented reality environment. The research tools consisted of an achievement test, a measure of cognitive control, and a measure of visual thinking.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
تكنولوجيا التعليم |
Geographic subdivision |
السعوديه |
Source of heading or term |
qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
عرض المحتوى |
-- |
الواقع المعزز |
-- |
السيطرة المعرفية |
-- |
مهارات التفكير البصري |
-- |
مقرر الدراسات الاجتماعية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
احمد محمود فخري غريب |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
رانيا إبراهيم احمد |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
01-01-2023 |
Supervisory body |
احمد محمود فخري غريب |
-- |
رانيا إبراهيم احمد |
Discussion body |
هناء محمد مرسي جمال الدين |
-- |
هاني شفيق رمزي كامل |
Universities |
جامعة القاهرة |
Faculties |
كلية الدراسات العليا للتربيه |
Department |
قسم تكنولوجيا التعليم |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Yasmin |
Reviser Names |
Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |