header

تفاعل نمط عرض المحتوى (واقعي/افتراضي) ونمط الدعم (حر/موجه) ببيئة واقع معزز وأثره في قوة السيطرة المعرفية وتنمية مهارات التفكير البصري بمقرر الدراسات الاجتماعية لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية : (Record no. 167545)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06300namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20240821100502.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240627b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code a-su
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3309531
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3309531
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.Ph.D.2023.مح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number محمد راجح علي الزبيدي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تفاعل نمط عرض المحتوى (واقعي/افتراضي) ونمط الدعم (حر/موجه) ببيئة واقع معزز وأثره في قوة السيطرة المعرفية وتنمية مهارات التفكير البصري بمقرر الدراسات الاجتماعية لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية :
Statement of responsibility, etc. الباحث / محمد راجح علي الزبيدي ؛ إشراف أ.د احمد محمود فخري غريب، د. رانيا إبراهيم احمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Interaction pattern of content displaying (real/virtual) and the type of support (free / directed) in an augmented reality environment and its impact on the strength of cognitive control and the development of visual thinking skills in the social studies course for the intermediate stage in the Kingdom of Saudi Arabia
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 214 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 135-152.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث تصميم نمط فعال قائم على تفاعل نمط عرض المحتوى (واقعي/افتراضي) ونمط الدعم (حر/موجه) ببيئة واقع معزز واختبار فاعليتها في قوة السيطرة المعرفية وتنمية مهارات التفكير البصري بمقرر الاجتماعيات لطلاب المتوسطة بالسعودية، تم تطبيق البحث على طلاب الصف الأول متوسط، وبلغت عينة الدراسة 120 طالب تم تقسيمهم إلى أربع مجموعات تجريبية وفق متغيرات البحث. وبعد التطبيق خلص البحث الى مجموعة من النتائج اهمها وجود فروق في عرض المحتوى (واقعي/ افتراضي) مع دعم (حر/ موجه) ببيئة واقع معزز بين التطبيق القبلي والبعدي في اختبار التحصيل الدراسي ومقياس السيطرة المعرفية ومقياس التفكير البصري بمقرر الدراسات الاجتماعية لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية وفي ضوء النتائج السابقة اوصى بضرورة توظيف عرض المحتوى الواقعي والافتراضي مع الدعم الموجه في تدريس الدراسات الاجتماعية للمرحلة المتوسطة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to design an effective pattern based on the interaction of the content presentation pattern (realistic / virtual) and the support pattern (free / guided) in an augmented reality environment and test its effectiveness in the power of cognitive control and the development of visual thinking skills in the social studies course for middle school students in the Kingdom of Saudi Arabia, and in order to Achieving the objectives of the research In this research, the researcher relied on the descriptive approach: when describing and analyzing previous research and studies related to the pattern of content presentation in the environment of augmented reality, the power of cognitive control, and visual thinking skills., as well as the experimental approach: in order to know the effect of the independent variable (the interaction of the content presentation pattern and the pattern of Support in the augmented reality environment) on the two dependent variables (the power of cognitive control and visual thinking skills) among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia.<br/>The research was applied in the Education Office in Al-Muzilif on first-grade students at Al-Farouq Intermediate School. The study sample consisted of 120 students who were divided into four groups, each group (30) students, a first experimental group. They were taught using the content presentation style (realistic) with (free) support. ) in an augmented reality environment, and a second experimental group was taught in the content presentation style (virtual) with (free) support in an augmented reality environment, and a third experimental group was taught in the content presentation style (realistic) with support (guided) in an augmented reality environment, and a fourth group was taught in an augmented reality environment Presentation of the content (virtual) with the style of support (guided) in an augmented reality environment. The research tools consisted of an achievement test, a measure of cognitive control, and a measure of visual thinking.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Geographic subdivision السعوديه
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عرض المحتوى
-- الواقع المعزز
-- السيطرة المعرفية
-- مهارات التفكير البصري
-- مقرر الدراسات الاجتماعية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name احمد محمود فخري غريب
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رانيا إبراهيم احمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body احمد محمود فخري غريب
-- رانيا إبراهيم احمد
Discussion body هناء محمد مرسي جمال الدين
-- هاني شفيق رمزي كامل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربيه
Department قسم تكنولوجيا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.06.2024 31302 Cai01.23.03.Ph.D.2023.مح.ت 01010100031302000 27.06.2024 27.06.2024 Thesis