header

The Relationship Between Destination Brand Experience And Destination Brand Equity: A Mediating Role Of Destination Brand Love In Domestic Tourism Sector (Record no. 169211)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06714namaa2200421 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033336.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241203s2023 ua a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.M.Sc.2023.Me.R.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Menna Allah Tarek Mahmoud Sadek Hegazy,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title The Relationship Between Destination Brand Experience And Destination Brand Equity: A Mediating Role Of Destination Brand Love In Domestic Tourism Sector
Remainder of title A Mediating Role Of Destination Brand Love In Domestic Tourism Sector /
Statement of responsibility, etc. By Menna Allah Tarek Mahmoud Sadek Hegazy; Under Supervision of Prof.Dr. Gamal Said Abd El Aziz, Dr. Doaa Fathy,
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title العلاقة بين تجربة العلامة التجارية للوجهة وقيمة العلامة التجارية للوجهة :
Remainder of title من خلال الدور الوسيط حب العلامة التجارية للوجهة في قطاع السياحة الداخلية /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 139 Leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 107-130.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Domestic tourism provides significant support to tourism industry in several areas of performance including seasonality and increased domestic visitor spending. A domestic tourism industry can increase visitor spending of substantial contribution to the industry’s overall financial resilience, sustainability, and functionality in off season months. Although statistics on the uptake of domestic tourism especially in Egypt has received little attention as the focus is predominantly on international (foreign) tourism, with a major allocation of tourism budgets and tourism research going towards promotion of international tourism. Therefore, this research aimed at investigating the effect of destination brand experience on overall destination brand equity through the mediating role of self- congruence of tourists and destination brand love in the domestic tourism sector. The research used Egyptian tourists as the units of analysis and collected primary data through interviews as well as online questionnaires. Structural Equation Model (SEM) was used as a part of quantitative statistical analysis to validate the model and to test the hypotheses. The findings of the data analysis indicated that (sensory, behavioral & intellectual) destination brand experience affects directly & significantly overall destination brand equity and indirectly through self-congruence of tourists. Understanding a developing destination brand experience and how it transforms to overall destination brand equity through the mediating role of self-congruence from the perspective of domestic tourists is the contribution of this research. To sum up, these findings concluded that through favorable tourists' experiences, the tourism organizations can direct the preferences and commitment of local tourists towards the local tourism destinations.<br/><br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. توفر السياحة الداخلية دعمًا كبيراً لصناعة السياحة في العديد من مجالات التشغيل بما في ذلك الموسمية وزيادة إنفاق الزائرالمحلي. كما يمكن لصناعة السياحة المحلية أن تزيد من إنفاق الزائرين الذي يساهم بشكل كبير في المرونة المالية العامة لهذه الصناعة واستدامتها و فاعليتها وخاصة في الأشهر غير الموسمية. وعلى الرغم من ذلك لم تحظى الإحصاءات المتعلقة بالسياحة الداخلية، خاصة في مصر، إلا بقدر قليل من الاهتمام حيث ينصب التركيز في الغالب على السياحة الدولية (الخارجية)، مع تخصيص جزء كبير من ميزانيات وأبحاث السياحة نحو الترويج للسياحة الدولية. ولذلك، يهدف هذا البحث إلى دراسة تأثير تجربة العلامة التجارية للوجهة على القيمة الإجمالية للعللامة التجارية للوجهة من خلال الدورالوسيط التوافق الذاتي بين السائحين والوجهات وحب العلامة التجارية للوجهة في مجال السياحة المحلية. استخدم البحث السائحين المصريين كوحدات للتحليل ,وجمع البيانات الأولية من خلال المقابلات والإستبيانات عبرالإنترنت. وتم استخدام طريقة نموذج المعادلات الهيكلية (SEM) كجزء من التحليل الإحصائي الكمي للتحقق من صحة النموذج واختبار الفرضيات. كما أشارت نتائج هذا البحث إلى أن تجربة العلامة التجارية للوجهة (الحسية والسلوكية والفكرية) تؤثر بشكل مباشر وكبيرعلى القيمة الإجماية للعلامة التجارية للوجهة, وبشكل غير مباشر من خلال التوافق الذاتي بين السائحين والوجهات. وإن فهم تجربة العلامة التجارية للوجهة وكيفية تحولها إلى القيمة الإجمالية للعلامة التجارية للوجهة من خلال الدور الوسيط التوافق الذاتي من وجهة نظرالسائحين المحليين هو مساهمة هذا البحث. وتتلخص هذه النتائج إلى أنه يمكن للمنظمات السياحية توجيه تفضيلات وإرتباط السائحين نحو الوجهات السياحية المحلية ,من خلال التجارب الإيجابية للسائحين.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Business Administration
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Destination brand experience
-- Self-congruence
-- Destination brand love
-- Overall destination brand equity
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Gamal Said Abd El Aziz
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Doaa Fathy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Gamal Said Abd El Aziz
-- Doaa Fathy
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Commerce
Department Department of Business Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.12.2024 89103 Cai01.05.01.M.Sc.2023.Me.R. 01010110089103000 03.12.2024 03.12.2024 Thesis