header

استخدام استراتيجية تقنية الذكاء الاصطناعى لتنمية تقبل الذات لدى المعاقين حركيا المدمجين / (Record no. 169352)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04847namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033341.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241209b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.92
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.92
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.Ph.D.2024.غا.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number غادة عبد الحميد موسى خلاف،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدام استراتيجية تقنية الذكاء الاصطناعى لتنمية تقبل الذات لدى المعاقين حركيا المدمجين /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]غادة عبد الحميد موسى خلاف ؛ إشراف أ.د/ خالد عبد الرازق النجار، أ.م.د/ هبه إسماعيل متولى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " Using an artificial intelligence technology strategy to develop self-acceptance among people with motor disabilities."
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 221 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 221-142.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلي التحقق من فاعلية إستخدام إستراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي لدي المعاقين حركياً، واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي الذي يتتبع التصميم ذو المجموعة الواحدة ذات القياس القبلي والبعدي لأطفال عينة البحث ، وتكونت عينة البحث (10)أطفال من المعاقين حركياً المدمجين ذوي تقبل الذات المنخفض واستخدمت الباحثة مجموعة من الأدوات : مقياس ستانفورد بنية الصورة الخامسة (إعداد صفوت فرج،2011)، مقياس تقبل الذات إعداد الباحثة، وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة البحث باستخدام برنامج لتنمية تقبل الذات باستخدام استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي، وتوصلت النتائج إلي توجد فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على مهارات مقياس تقبل الذات فى القياسين القبلى والبعدى لصالح القياس البعدى بعد تطبيق برنامج البحث. عدم وجود فروق بين (التطبيقين البعدى والتتبعى) لمقياس مهارات تقبل الذات
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to verify the effectiveness of using the artificial intelligence technology strategy among people with physical disabilities. The researcher used the quasi-experimental method that follows a one-group design with pre- and post-measurement for the children of the research sample The research sample consisted of (10) children with integrated motor disabilities and low self-acceptance. The researcher used a set of tools: the Stanford Fifth Image Structure Scale (prepared by Safwat Farag, 2011), the self-acceptance scale prepared by the researcher. The researcher addressed the research problem using a program to develop self-acceptance. Using the artificial intelligence technology strategy, the results showed that there were differences between the average ranks of the experimental group members’ scores on the skills of the self-acceptance scale in the pre- and post-measurements in favor of the post-measurement after applying the research program. There are no differences between (the post and follow-up applications) of the self-acceptance skills scale.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال المعاقين
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي
-- تقبل الذات
-- المعاقين حركياً
-- المدمجين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد عبد الرازق النجار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هبه إسماعيل متولى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body خالد عبد الرازق النجار
-- هبه إسماعيل متولى
Discussion body عبد المنعم أحمد دردير
-- رضا مسعد الجمال
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة- المعتمدة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.12.2024 31627 Cai01.26.03.Ph.D.2024.غا.ا 01010100031627000 09.12.2024 09.12.2024 Thesis