استخدام استراتيجية تقنية الذكاء الاصطناعى لتنمية تقبل الذات لدى المعاقين حركيا المدمجين / (Record no. 169352)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04847namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033341.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 241209b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.92 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.92 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.Ph.D.2024.غا.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | غادة عبد الحميد موسى خلاف، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استخدام استراتيجية تقنية الذكاء الاصطناعى لتنمية تقبل الذات لدى المعاقين حركيا المدمجين / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]غادة عبد الحميد موسى خلاف ؛ إشراف أ.د/ خالد عبد الرازق النجار، أ.م.د/ هبه إسماعيل متولى. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | " Using an artificial intelligence technology strategy to develop self-acceptance among people with motor disabilities." |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 221 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 221-142. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلي التحقق من فاعلية إستخدام إستراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي لدي المعاقين حركياً، واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي الذي يتتبع التصميم ذو المجموعة الواحدة ذات القياس القبلي والبعدي لأطفال عينة البحث ، وتكونت عينة البحث (10)أطفال من المعاقين حركياً المدمجين ذوي تقبل الذات المنخفض واستخدمت الباحثة مجموعة من الأدوات : مقياس ستانفورد بنية الصورة الخامسة (إعداد صفوت فرج،2011)، مقياس تقبل الذات إعداد الباحثة، وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة البحث باستخدام برنامج لتنمية تقبل الذات باستخدام استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي، وتوصلت النتائج إلي توجد فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على مهارات مقياس تقبل الذات فى القياسين القبلى والبعدى لصالح القياس البعدى بعد تطبيق برنامج البحث. عدم وجود فروق بين (التطبيقين البعدى والتتبعى) لمقياس مهارات تقبل الذات |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The aim of the current research is to verify the effectiveness of using the artificial intelligence technology strategy among people with physical disabilities. The researcher used the quasi-experimental method that follows a one-group design with pre- and post-measurement for the children of the research sample The research sample consisted of (10) children with integrated motor disabilities and low self-acceptance. The researcher used a set of tools: the Stanford Fifth Image Structure Scale (prepared by Safwat Farag, 2011), the self-acceptance scale prepared by the researcher. The researcher addressed the research problem using a program to develop self-acceptance. Using the artificial intelligence technology strategy, the results showed that there were differences between the average ranks of the experimental group members’ scores on the skills of the self-acceptance scale in the pre- and post-measurements in favor of the post-measurement after applying the research program. There are no differences between (the post and follow-up applications) of the self-acceptance skills scale. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الأطفال المعاقين |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي |
-- | تقبل الذات |
-- | المعاقين حركياً |
-- | المدمجين |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | خالد عبد الرازق النجار |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هبه إسماعيل متولى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | خالد عبد الرازق النجار |
-- | هبه إسماعيل متولى |
Discussion body | عبد المنعم أحمد دردير |
-- | رضا مسعد الجمال |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة- المعتمدة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.12.2024 | 31627 | Cai01.26.03.Ph.D.2024.غا.ا | 01010100031627000 | 09.12.2024 | 09.12.2024 | Thesis |