header
Image from OpenLibrary

استخدام استراتيجية تقنية الذكاء الاصطناعى لتنمية تقبل الذات لدى المعاقين حركيا المدمجين / [إعداد]غادة عبد الحميد موسى خلاف ؛ إشراف أ.د/ خالد عبد الرازق النجار، أ.م.د/ هبه إسماعيل متولى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 221 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " Using an artificial intelligence technology strategy to develop self-acceptance among people with motor disabilities." [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.92
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث الحالي إلي التحقق من فاعلية إستخدام إستراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي لدي المعاقين حركياً، واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي الذي يتتبع التصميم ذو المجموعة الواحدة ذات القياس القبلي والبعدي لأطفال عينة البحث ، وتكونت عينة البحث (10)أطفال من المعاقين حركياً المدمجين ذوي تقبل الذات المنخفض واستخدمت الباحثة مجموعة من الأدوات : مقياس ستانفورد بنية الصورة الخامسة (إعداد صفوت فرج،2011)، مقياس تقبل الذات إعداد الباحثة، وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة البحث باستخدام برنامج لتنمية تقبل الذات باستخدام استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي، وتوصلت النتائج إلي توجد فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على مهارات مقياس تقبل الذات فى القياسين القبلى والبعدى لصالح القياس البعدى بعد تطبيق برنامج البحث. عدم وجود فروق بين (التطبيقين البعدى والتتبعى) لمقياس مهارات تقبل الذاتSummary: The aim of the current research is to verify the effectiveness of using the artificial intelligence technology strategy among people with physical disabilities. The researcher used the quasi-experimental method that follows a one-group design with pre- and post-measurement for the children of the research sample The research sample consisted of (10) children with integrated motor disabilities and low self-acceptance. The researcher used a set of tools: the Stanford Fifth Image Structure Scale (prepared by Safwat Farag, 2011), the self-acceptance scale prepared by the researcher. The researcher addressed the research problem using a program to develop self-acceptance. Using the artificial intelligence technology strategy, the results showed that there were differences between the average ranks of the experimental group members’ scores on the skills of the self-acceptance scale in the pre- and post-measurements in favor of the post-measurement after applying the research program. There are no differences between (the post and follow-up applications) of the self-acceptance skills scale.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.Ph.D.2024.غا.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031627000

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 221-142.

هدف البحث الحالي إلي التحقق من فاعلية إستخدام إستراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي لدي المعاقين حركياً، واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي الذي يتتبع التصميم ذو المجموعة الواحدة ذات القياس القبلي والبعدي لأطفال عينة البحث ، وتكونت عينة البحث (10)أطفال من المعاقين حركياً المدمجين ذوي تقبل الذات المنخفض واستخدمت الباحثة مجموعة من الأدوات : مقياس ستانفورد بنية الصورة الخامسة (إعداد صفوت فرج،2011)، مقياس تقبل الذات إعداد الباحثة، وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة البحث باستخدام برنامج لتنمية تقبل الذات باستخدام استراتيجية تقنية الذكاء الإصطناعي، وتوصلت النتائج إلي توجد فروق بين متوسطات رتب درجات أفراد المجموعة التجريبية على مهارات مقياس تقبل الذات فى القياسين القبلى والبعدى لصالح القياس البعدى بعد تطبيق برنامج البحث. عدم وجود فروق بين (التطبيقين البعدى والتتبعى) لمقياس مهارات تقبل الذات

The aim of the current research is to verify the effectiveness of using the artificial intelligence technology strategy among people with physical disabilities. The researcher used the quasi-experimental method that follows a one-group design with pre- and post-measurement for the children of the research sample The research sample consisted of (10) children with integrated motor disabilities and low self-acceptance. The researcher used a set of tools: the Stanford Fifth Image Structure Scale (prepared by Safwat Farag, 2011), the self-acceptance scale prepared by the researcher. The researcher addressed the research problem using a program to develop self-acceptance. Using the artificial intelligence technology strategy, the results showed that there were differences between the average ranks of the experimental group members’ scores on the skills of the self-acceptance scale in the pre- and post-measurements in favor of the post-measurement after applying the research program. There are no differences between (the post and follow-up applications) of the self-acceptance skills scale.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.