header

الكفاءة الذاتية الأكاديمية وعلاقتها بالعجز المتعلم لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية" / (Record no. 169843)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06148namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033358.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241230s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2024.فا.ك
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number فاطمة الحسيني عبداللطيف أحمد عجمي،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الكفاءة الذاتية الأكاديمية وعلاقتها بالعجز المتعلم لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية" /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة فاطمة الحسيني عبداللطيف أحمد عجمي؛ إشراف أ.د زينب علي محمد علي،د. إسراء خالد محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Academic Self-efficacy and its Relation with Learned Helplessness among Those with Learning Disabilities in Primary Stage
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 202صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 170-202.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التحقق من العلاقة بين الكفاءة الذاتية الأكاديمية وبين العجز المتعلم لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية، وتكونت عينة الدراسة من (100) تلميذ من تلاميذ ذوي صعوبات التعلم من الصفين الخامس والسادس الابتدائي، وتراوحت أعمارهم بين (10– 13) عامًا، وتمثلت أدوات الدراسة في: اختبار المصفوفات المتتابعة الملون لجون رافن، تعديل وتقنين: عماد علي (2016)، ومقياس صعوبات التعلم لدكتور زيدان السرطاوي(1995)، ومقياس المسح النيورولوجي تعريب عبدالوهاب كامل(2000)، ومقياس الكفاءة الذاتية الأكاديمية (إعداد الباحثة)، ومقياس العجز المتعلم (إعداد الباحثة)، وقد تمثلت نتائج الدراسة في: وجود علاقة ارتباطية سالبة دالة إحصائيًا بين الدرجة الكلية لمقياس الكفاءة الذاتية الأكاديمية و الدرجة الكلية لمقياس العجز المتعلم لدى تلاميذ ذوي صعوبات التعلم، كما أشارت النتائج إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين الصف الخامس والسادس في مستوى الكفاءة الذاتية الأكاديمية لدى تلاميذ ذوي صعوبات التعلم في جميع أبعاد الكفاءة الذاتية الأكاديمية لصالح الصف السادس الابتدائي باستثناء بُعد التعامل مع الاختبارات، وكشفت النتائج أيضًا عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين الذكور والإناث في مستوى العجز المتعلم لدى تلاميذ ذوي صعوبات التعلم في جميع أبعاد العجز المتعلم لصالح الإناث باستثناء بُعد لوم الذات، كما أشارت النتائج أيضًا إلى إمكانية التنبؤ بالعجز المتعلم لدى تلاميذ ذوي صعوبات التعلم من مستوى الكفاءة الذاتية الأكاديمية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. 4- The study investigates the relationship between academic self-efficacy and learned helplessness among those with learning disabilities in primary stage. The study sample consisted of (100) students with learning disabilities from the fifth and sixth grades of primary school, aged 10-13. The study instruments are John Raven's Colored Progressive Matrices Test, modified and adapted by Emad Ali (2016), the Learning Disabilities Scale by Dr. Zidan Al-Saratawi (1995), the Neurological Survey (Arabized by Abdel Wahab Kamel, 2000), Academic Self-efficacy Scale (prepared by the researcher), Learned Helplessness Scale (prepared by the researcher). The study established a statistically significant negative correlation between the total score of the academic self-efficacy scale and the total score of the learned helplessness scale in students with learning disabilities. The results also indicated statistically significant differences between the fifth and sixth grades at the level of academic self-efficacy among students with learning disabilities in all dimensions of academic self-efficacy for the sixth grade, except the managing tests variable. The results also revealed statistically significant differences between males and females at the level of learned helplessness among students with learning disabilities in all dimensions of learning disability in favor of females, except the self-blame variable. The results further suggested the predictability of learned helplessness among students with learning disabilities at the level of academic self-efficacy.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element صعوبات التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الكفاءة الذاتية الأكاديمية
-- العجز المتعلم
-- ذوي صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name زينب علي محمد علي
Relator term مراجع.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إسراء خالد محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 28-2-2024
Supervisory body زينب علي محمد علي
-- إسراء خالد محمد
Discussion body هند إسماعيل إمبابي
-- أسماء توفيق مبروك
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 30.12.2024 31704 Cai01.23.07.M.Sc.2024.فا.ك 01010100031704000 30.12.2024 30.12.2024 Thesis