header

برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة فى ضوء التجربة اليابانية) / (Record no. 169886)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05083namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033359.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241231s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.دع.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number دعاء رمضان جلال محمدين،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة فى ضوء التجربة اليابانية) /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة دعاء رمضان جلال محمدين؛ اشراف أ .. عاطف عدلي فهمي، أ. م. د.مني محمد عبد الله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " A training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience "
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 282صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 145-160.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلي التعرف علي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية ، وقد أشتملت عينة الدراسة علي عدد (35 معلمة) ، وقد إستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذي المجموعة الواحدة ، وكانت الأدوات عبارة عن استمارة استطلاع رأي خبراء تربية الطفل في المهارات الابتكارية المراد تنميتها لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية(إعداد الباحثة) ، وبطاقة ملاحظة لأداء المعلمات أثناء تنفيذ البرنامج التدريبي لتنمية مهاراتهن الابتكارية في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، ومقياس المهارات الابتكارية لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وبرنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وقد إستغرق تطبيق البرنامج التدريبي مع معلمات الروضة شهر ونصف ، وقد أسفرت النتائج إلي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to identify the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience. The study sample included a number of (35 teachers). The researcher used the one-group experimental approach. The tools were a survey form for the opinion of educational experts. The child in the innovative skills to be developed by the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), a note card for the teachers’ performance during the implementation of the training program to develop their innovative skills in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), and a measure of the innovative skills of the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by researcher), And a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience (prepared by the researcher). The implementation of the training program with kindergarten teachers took a month and a half, and the results resulted in the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج تدريبي
-- المهارات الإبتكارية
-- التجربة اليابانية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاطف عدلي فهمي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مني محمد عبد الله
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 24/1/2024
Supervisory body عاطف عدلي فهمي
-- مني محمد عبد الله
Discussion body ريهام رفعت محمد حسن المليجي
-- ريم محمد بهيج فريد بهجات
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 31.12.2024 31695 Cai01.26.02.Ph.D.2024.دع.ب 01010100031695000 31.12.2024 31.12.2024 Thesis