header
Image from OpenLibrary

برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة فى ضوء التجربة اليابانية) / رسالة مقدمة من الباحثة دعاء رمضان جلال محمدين؛ اشراف أ .. عاطف عدلي فهمي، أ. م. د.مني محمد عبد الله.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 282صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " A training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience " [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلي التعرف علي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية ، وقد أشتملت عينة الدراسة علي عدد (35 معلمة) ، وقد إستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذي المجموعة الواحدة ، وكانت الأدوات عبارة عن استمارة استطلاع رأي خبراء تربية الطفل في المهارات الابتكارية المراد تنميتها لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية(إعداد الباحثة) ، وبطاقة ملاحظة لأداء المعلمات أثناء تنفيذ البرنامج التدريبي لتنمية مهاراتهن الابتكارية في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، ومقياس المهارات الابتكارية لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وبرنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وقد إستغرق تطبيق البرنامج التدريبي مع معلمات الروضة شهر ونصف ، وقد أسفرت النتائج إلي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية. Summary: The current study aimed to identify the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience. The study sample included a number of (35 teachers). The researcher used the one-group experimental approach. The tools were a survey form for the opinion of educational experts. The child in the innovative skills to be developed by the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), a note card for the teachers’ performance during the implementation of the training program to develop their innovative skills in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), and a measure of the innovative skills of the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by researcher), And a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience (prepared by the researcher). The implementation of the training program with kindergarten teachers took a month and a half, and the results resulted in the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.Ph.D.2024.دع.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031695000

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 145-160.

هدفت الدراسة الحالية إلي التعرف علي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية ، وقد أشتملت عينة الدراسة علي عدد (35 معلمة) ، وقد إستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذي المجموعة الواحدة ، وكانت الأدوات عبارة عن استمارة استطلاع رأي خبراء تربية الطفل في المهارات الابتكارية المراد تنميتها لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية(إعداد الباحثة) ، وبطاقة ملاحظة لأداء المعلمات أثناء تنفيذ البرنامج التدريبي لتنمية مهاراتهن الابتكارية في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، ومقياس المهارات الابتكارية لدى معلمة الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وبرنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية (إعداد الباحثة ) ، وقد إستغرق تطبيق البرنامج التدريبي مع معلمات الروضة شهر ونصف ، وقد أسفرت النتائج إلي فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الإبتكارية لدي معلمات الروضة في ضوء التجربة اليابانية.

The current study aimed to identify the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience. The study sample included a number of (35 teachers). The researcher used the one-group experimental approach. The tools were a survey form for the opinion of educational experts. The child in the innovative skills to be developed by the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), a note card for the teachers’ performance during the implementation of the training program to develop their innovative skills in light of the Japanese experience (prepared by the researcher), and a measure of the innovative skills of the kindergarten teacher in light of the Japanese experience (prepared by researcher), And a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience (prepared by the researcher). The implementation of the training program with kindergarten teachers took a month and a half, and the results resulted in the effectiveness of a training program to develop some innovative skills among kindergarten teachers in light of the Japanese experience.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.