header

برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / (Record no. 169949)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05001namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033401.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250102s2024 ua ao||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 305.908162
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 305.908162
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أحمد صابر أحمد محمود،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحث أحمد صابر أحمد محمود ؛ اشراف ا.د.. السيد عبد القادر شريف،ا.م.د. منال كامل بهنس،د. فاطمة الزهراء مجدى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A Program Based on the Discrete Trial Strategy for Developing Listener Responding Skills of Children with Autism Spectrum Disorder.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 155صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 131-151.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية استخدام استراتيجية التدريب بالمحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى أطفال اضطراب طيف الذاتوية في مرحلة الطفولة المبكرة، وتم استخدام المنهج التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (5) أطفال من ذوى اضطراب طيف الذاتوية (4) ذكور (1) أنثى ترواحت أعمارهم من (4- 6) سنوات، طبق عليهم مقياس الاستجابة السمعية (إعداد الباحث) وبرنامج لتنمية مهارات الاستجابة السمعية (إعداد الباحث)، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة في تنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى عينة من أطفال اضطراب طيف الذاتوية، حيث كانت الفروق لصالح القياس البعدى لمقياس مهارات الاستجابة السمعية، كما أظهرت نتائج الدراسة استمرار فاعلية البرنامج في القياس التتبعى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The purpose of this study is to identify the equivalent of sue the training strategy of the Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder during the stage of Early Childhood, the experimental approach was used, and the study sample consisted of (5) children defected with Autistic Spectrum Disorder; (4) males, (1) Females, whose ages ranged between (4- 6) years, Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responses of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, they were subjected to; the scale of auditory response, as well as a program for developing the Skills of Listener Responding (the two programs were prepared by the Researcher) The results referred to the efficiency of the program that supported by the Strategy of Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, the differences were in favor of the post-measurement of the auditory responding skills scale, the results of the study also showed the continued effectiveness of the program in the trace measurement.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الصم
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element السمع
Source of heading or term qrmak
General subdivision اضطرابات
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستجابة السمعية
-- التدريب بالمحاولات المنفصلة
-- اضطراب طيف الذاتوية.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name السيد عبد القادر شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال كامل بهنس
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فاطمة الزهراء مجدى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 29/2/2024
Supervisory body السيد عبد القادر شريف
-- منال كامل بهنس
-- فاطمة الزهراء مجدى
Discussion body محمد عبد السلام غنيم
-- نجلاء السيد عبد الحكيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 02.01.2025 31717 Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب 01010100031717000 02.01.2025 02.01.2025 Thesis