برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / (Record no. 169949)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05001namaa22004451i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033401.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250102s2024 ua ao||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 305.908162 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 305.908162 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | أحمد صابر أحمد محمود، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / |
Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحث أحمد صابر أحمد محمود ؛ اشراف ا.د.. السيد عبد القادر شريف،ا.م.د. منال كامل بهنس،د. فاطمة الزهراء مجدى. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A Program Based on the Discrete Trial Strategy for Developing Listener Responding Skills of Children with Autism Spectrum Disorder. |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 155صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 131-151. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية استخدام استراتيجية التدريب بالمحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى أطفال اضطراب طيف الذاتوية في مرحلة الطفولة المبكرة، وتم استخدام المنهج التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (5) أطفال من ذوى اضطراب طيف الذاتوية (4) ذكور (1) أنثى ترواحت أعمارهم من (4- 6) سنوات، طبق عليهم مقياس الاستجابة السمعية (إعداد الباحث) وبرنامج لتنمية مهارات الاستجابة السمعية (إعداد الباحث)، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة في تنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى عينة من أطفال اضطراب طيف الذاتوية، حيث كانت الفروق لصالح القياس البعدى لمقياس مهارات الاستجابة السمعية، كما أظهرت نتائج الدراسة استمرار فاعلية البرنامج في القياس التتبعى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The purpose of this study is to identify the equivalent of sue the training strategy of the Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder during the stage of Early Childhood, the experimental approach was used, and the study sample consisted of (5) children defected with Autistic Spectrum Disorder; (4) males, (1) Females, whose ages ranged between (4- 6) years, Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responses of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, they were subjected to; the scale of auditory response, as well as a program for developing the Skills of Listener Responding (the two programs were prepared by the Researcher) The results referred to the efficiency of the program that supported by the Strategy of Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, the differences were in favor of the post-measurement of the auditory responding skills scale, the results of the study also showed the continued effectiveness of the program in the trace measurement. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال الصم |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | السمع |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | اضطرابات |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الاستجابة السمعية |
-- | التدريب بالمحاولات المنفصلة |
-- | اضطراب طيف الذاتوية. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | السيد عبد القادر شريف |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منال كامل بهنس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | فاطمة الزهراء مجدى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 29/2/2024 |
Supervisory body | السيد عبد القادر شريف |
-- | منال كامل بهنس |
-- | فاطمة الزهراء مجدى |
Discussion body | محمد عبد السلام غنيم |
-- | نجلاء السيد عبد الحكيم |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم التربوية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 02.01.2025 | 31717 | Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب | 01010100031717000 | 02.01.2025 | 02.01.2025 | Thesis |