header
Image from OpenLibrary

برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / رسالة مقدمة من الباحث أحمد صابر أحمد محمود ؛ اشراف ا.د.. السيد عبد القادر شريف،ا.م.د. منال كامل بهنس،د. فاطمة الزهراء مجدى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 155صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A Program Based on the Discrete Trial Strategy for Developing Listener Responding Skills of Children with Autism Spectrum Disorder [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 305.908162
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية استخدام استراتيجية التدريب بالمحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى أطفال اضطراب طيف الذاتوية في مرحلة الطفولة المبكرة، وتم استخدام المنهج التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (5) أطفال من ذوى اضطراب طيف الذاتوية (4) ذكور (1) أنثى ترواحت أعمارهم من (4- 6) سنوات، طبق عليهم مقياس الاستجابة السمعية (إعداد الباحث) وبرنامج لتنمية مهارات الاستجابة السمعية (إعداد الباحث)، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة في تنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى عينة من أطفال اضطراب طيف الذاتوية، حيث كانت الفروق لصالح القياس البعدى لمقياس مهارات الاستجابة السمعية، كما أظهرت نتائج الدراسة استمرار فاعلية البرنامج في القياس التتبعىSummary: The purpose of this study is to identify the equivalent of sue the training strategy of the Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder during the stage of Early Childhood, the experimental approach was used, and the study sample consisted of (5) children defected with Autistic Spectrum Disorder; (4) males, (1) Females, whose ages ranged between (4- 6) years, Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responses of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, they were subjected to; the scale of auditory response, as well as a program for developing the Skills of Listener Responding (the two programs were prepared by the Researcher) The results referred to the efficiency of the program that supported by the Strategy of Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, the differences were in favor of the post-measurement of the auditory responding skills scale, the results of the study also showed the continued effectiveness of the program in the trace measurement.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031717000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 131-151.

هدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية استخدام استراتيجية التدريب بالمحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى أطفال اضطراب طيف الذاتوية في مرحلة الطفولة المبكرة، وتم استخدام المنهج التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (5) أطفال من ذوى اضطراب طيف الذاتوية (4) ذكور (1) أنثى ترواحت أعمارهم من (4- 6) سنوات، طبق عليهم مقياس الاستجابة السمعية (إعداد الباحث) وبرنامج لتنمية مهارات الاستجابة السمعية (إعداد الباحث)، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة في تنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى عينة من أطفال اضطراب طيف الذاتوية، حيث كانت الفروق لصالح القياس البعدى لمقياس مهارات الاستجابة السمعية، كما أظهرت نتائج الدراسة استمرار فاعلية البرنامج في القياس التتبعى

The purpose of this study is to identify the equivalent of sue the training strategy of the Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder during the stage of Early Childhood, the experimental approach was used, and the study sample consisted of (5) children defected with Autistic Spectrum Disorder; (4) males, (1) Females, whose ages ranged between (4- 6) years, Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responses of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, they were subjected to; the scale of auditory response, as well as a program for developing the Skills of Listener Responding (the two programs were prepared by the Researcher) The results referred to the efficiency of the program that supported by the Strategy of Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, the differences were in favor of the post-measurement of the auditory responding skills scale, the results of the study also showed the continued effectiveness of the program in the trace measurement.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.