header

فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعى فى تنمية مهارات التفكير الجانبى لدى الأطفال ذوى اضطراب التعلم المحدد ) / (Record no. 170145)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05740namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033408.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250112s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.92
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.92
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.Ph.D.2024.ال.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number الرميصاء أسامة محمد صلاح ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعى فى تنمية مهارات التفكير الجانبى لدى الأطفال ذوى اضطراب التعلم المحدد ) /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة الرميصاء أسامة محمد صلاح ؛ اشراف أ.د. نهى محمود الزيات أ.د. هند إسماعيل إمبابي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " The effectiveness of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder."
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 284صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 248-268.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد، واتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبي القائم على القياس القبلي والبعدي، وطُبِقَت الدراسة على (20) من الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد من عمر (7:6) سنوات، بروضة مدارس الجيل المسلم بطنطا، واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: مقياس ستانفورد بينيه للذكاء الصورة الخامسة (تقنين محمد طه، وعبد الموجود، وعبد السميع، ومحمود أبو النيل، 2011)، مقياس المستوى الاقتصادي والاجتماعي (إعداد محمد سعفان، دعاء خطاب، ٢٠١٦)، قائمة تقدير القدرات الأكاديمية لأطفال الروضة ذوي اضطراب التعلم المحدد (إعداد الباحثة)، مقياس التفكير الجانبي لدي طفل الروضة (إعداد الباحثة)، والبرنامج القائم علي أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد(إعداد الباحثة)، وأظهرت الدراسة فاعِلِيَّة استخدام أنشطه اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد، وكذلك استمرار فاعِلِيَّة البرنامج في القياس التتبعي، وتُوصي الدراسة الحالية بأهمية التركيز على أهمية استخدام أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to verify the effectiveness of using group play activities in the development of lateral thinking skills in children with specific learning disorder , the study followed the semi-experimental approach based on tribal and dimensional measurement, and the study was applied to (20) children with a specific learning disorder from the age of (6:7) years, the kindergarten of the Muslim generation schools in Tanta, and the study used the following tools: Stanford-Binet scale of intelligence, the fifth picture (taqneef Muhammad Taha, Abdulmajid, Abdulsamy, Mahmoud Abu El-Nil, 2011),the social economic status scale (social, economic, cultural) of the Egyptian family (prepared by Mohammed Saafan, Dua Khattab, 2016), List of assessment of academic abilities of kindergarten children with specific learning disorder (preparation of the researcher), Measure of children's lateral thinking skills in kindergartens(preparation of the researcher),The program of group play activities,The study showed the effectiveness of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder, as well as the continued effectiveness of the program in tracking measurement, and the current study recommends the importance of focusing on the importance of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اضطراب التعلم المحدد
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اضطراب التعلم المحدد
-- ، التفكير الجانبي
-- أنشطة اللعب الجماعي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هند إسماعيل إمبابي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 16/3/2024
Supervisory body نهى محمود الزيات
-- هند إسماعيل إمبابي
Discussion body شحاته سليمان محمد
-- هيام صابر شاهين
Universities جامعة القاهرة
Faculties كليةالتربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 12.01.2025 31746 Cai01.23.03.Ph.D.2024.ال.ف 01010100031746000 12.01.2025 12.01.2025 Thesis