فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعى فى تنمية مهارات التفكير الجانبى لدى الأطفال ذوى اضطراب التعلم المحدد ) / (Record no. 170145)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05740namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033408.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250112s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.92 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.92 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.03.Ph.D.2024.ال.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | الرميصاء أسامة محمد صلاح ، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعى فى تنمية مهارات التفكير الجانبى لدى الأطفال ذوى اضطراب التعلم المحدد ) / |
Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة الرميصاء أسامة محمد صلاح ؛ اشراف أ.د. نهى محمود الزيات أ.د. هند إسماعيل إمبابي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | " The effectiveness of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder." |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 284صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 248-268. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية استخدام أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد، واتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبي القائم على القياس القبلي والبعدي، وطُبِقَت الدراسة على (20) من الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد من عمر (7:6) سنوات، بروضة مدارس الجيل المسلم بطنطا، واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: مقياس ستانفورد بينيه للذكاء الصورة الخامسة (تقنين محمد طه، وعبد الموجود، وعبد السميع، ومحمود أبو النيل، 2011)، مقياس المستوى الاقتصادي والاجتماعي (إعداد محمد سعفان، دعاء خطاب، ٢٠١٦)، قائمة تقدير القدرات الأكاديمية لأطفال الروضة ذوي اضطراب التعلم المحدد (إعداد الباحثة)، مقياس التفكير الجانبي لدي طفل الروضة (إعداد الباحثة)، والبرنامج القائم علي أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد(إعداد الباحثة)، وأظهرت الدراسة فاعِلِيَّة استخدام أنشطه اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد، وكذلك استمرار فاعِلِيَّة البرنامج في القياس التتبعي، وتُوصي الدراسة الحالية بأهمية التركيز على أهمية استخدام أنشطة اللعب الجماعي في تنمية مهارات التفكير الجانبي لدي الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to verify the effectiveness of using group play activities in the development of lateral thinking skills in children with specific learning disorder , the study followed the semi-experimental approach based on tribal and dimensional measurement, and the study was applied to (20) children with a specific learning disorder from the age of (6:7) years, the kindergarten of the Muslim generation schools in Tanta, and the study used the following tools: Stanford-Binet scale of intelligence, the fifth picture (taqneef Muhammad Taha, Abdulmajid, Abdulsamy, Mahmoud Abu El-Nil, 2011),the social economic status scale (social, economic, cultural) of the Egyptian family (prepared by Mohammed Saafan, Dua Khattab, 2016), List of assessment of academic abilities of kindergarten children with specific learning disorder (preparation of the researcher), Measure of children's lateral thinking skills in kindergartens(preparation of the researcher),The program of group play activities,The study showed the effectiveness of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder, as well as the continued effectiveness of the program in tracking measurement, and the current study recommends the importance of focusing on the importance of using group play activities in developing lateral thinking skills for children with specific learning disorder. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اضطراب التعلم المحدد |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | اضطراب التعلم المحدد |
-- | ، التفكير الجانبي |
-- | أنشطة اللعب الجماعي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نهى محمود الزيات |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هند إسماعيل إمبابي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 16/3/2024 |
Supervisory body | نهى محمود الزيات |
-- | هند إسماعيل إمبابي |
Discussion body | شحاته سليمان محمد |
-- | هيام صابر شاهين |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كليةالتربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 12.01.2025 | 31746 | Cai01.23.03.Ph.D.2024.ال.ف | 01010100031746000 | 12.01.2025 | 12.01.2025 | Thesis |