المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية: (Record no. 170346)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05234namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223133719.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250121s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 004.678 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 004.678 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | مروة محمد مرزوق عبد السلام ، |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية: |
Remainder of title | دراسة حالة على تلاميذ المرحلة الابتدائية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة مروة محمد مرزوق عبد السلام؛ إشراف أ.د . وائل عبد الله محمد، أ.د .سميرة السيد عبد العال. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | "Beliefs towards using of social networking sites according to demographic variables: |
Remainder of title | a case study of primary school students |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 233 صفحة : |
Other physical details | ; إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 182-203. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | مستخلص البحث: هدف البحث الحاضر إلى دراسة معتقدات تلاميذ المرحلة الابتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، وقد شملت عينة البحث 300 تلميذ وتلميذة والذي تتراوح أعمارهم بين (9-12) سنة، من تلاميذ مدارس (حكومي، وخاص، وتجريبي)، وتلاميذ بيئات مختلفة (قرية، ومدينة) بمحافظة الجيزة، واعتمد البحث على منهج دراسة الحالة، وتكونت أدوات البحث من: مقياس المعتقدات، واستمارة المقابلة الشخصية، وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيًا بين متوسطي استجابات تلاميذ مجموعتي البحث وفقًا للنوع في مقياس معتقدات تلاميذ المرحلة الإبتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي لصالح مجموعة الإناث، وهناك تشابه بين استجابات أفراد العينة وفقًا للمتغيرات الديموغرافية مثل نوع المدرسة في الغرض من الاستخدام، وعدد ساعات الاستخدام في استمارة المقابلة الشخصية. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Today's world is witnessing a massive scientific explosion and a qualitative revolution in the field of information through which the world has become a small village. Any news can be transmitted in a short period of time via satellites, computers, the Internet, television, and other such means, and means of communication and technology have begun to provide great communication between members of society. However, some psychologists believe that permanent reliance on these means will create a generation of teenagers who have lost the ability to communicate after chatting and communicating through social networking sites have become the largest amount of interest at the expense of direct, live interaction with the rest of the individuals. The primary stage is one of the delicate stages that the student goes through, it is the beginning of the student's breakthrough towards society, in which the role of the family weakens to some extent and the group of comrades begins to appear. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards the use of social networking sites. Constructivism is considered one of the most influential learning theories in the study of beliefs because the idea of belief studies is strongly based on the assumptions of constructivism. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards using social networking sites and their relationship to some demographic variables, including (grade, gender, environment, and type of school). |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التواصل الاجتماعي |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الانترنت |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | مواقع التواصل الاجتماعي |
-- | المتغيرات الديموغرافية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وائل عبد الله محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سميرة السيد عبد العال |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 22/2/ 2024 |
Supervisory body | وائل عبد الله محمد |
-- | سميرة السيد عبد العال |
Discussion body | سعيد عبد المعز علي موسى |
-- | زينب علي محمد علي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم دراسات الطفولة |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 21.01.2025 | 31777 | Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م | 01010100031777000 | 21.01.2025 | 21.01.2025 | Thesis |