header

المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية: (Record no. 170346)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05234namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223133719.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250121s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 004.678
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 004.678
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مروة محمد مرزوق عبد السلام ،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية:
Remainder of title دراسة حالة على تلاميذ المرحلة الابتدائية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة مروة محمد مرزوق عبد السلام؛ إشراف أ.د . وائل عبد الله محمد، أ.د .سميرة السيد عبد العال.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title "Beliefs towards using of social networking sites according to demographic variables:
Remainder of title a case study of primary school students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 233 صفحة :
Other physical details ; إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 182-203.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. مستخلص البحث: هدف البحث الحاضر إلى دراسة معتقدات تلاميذ المرحلة الابتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، وقد شملت عينة البحث 300 تلميذ وتلميذة والذي تتراوح أعمارهم بين (9-12) سنة، من تلاميذ مدارس (حكومي، وخاص، وتجريبي)، وتلاميذ بيئات مختلفة (قرية، ومدينة) بمحافظة الجيزة، واعتمد البحث على منهج دراسة الحالة، وتكونت أدوات البحث من: مقياس المعتقدات، واستمارة المقابلة الشخصية، وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيًا بين متوسطي استجابات تلاميذ مجموعتي البحث وفقًا للنوع في مقياس معتقدات تلاميذ المرحلة الإبتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي لصالح مجموعة الإناث، وهناك تشابه بين استجابات أفراد العينة وفقًا للمتغيرات الديموغرافية مثل نوع المدرسة في الغرض من الاستخدام، وعدد ساعات الاستخدام في استمارة المقابلة الشخصية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Today's world is witnessing a massive scientific explosion and a qualitative revolution in the field of information through which the world has become a small village. Any news can be transmitted in a short period of time via satellites, computers, the Internet, television, and other such means, and means of communication and technology have begun to provide great communication between members of society. However, some psychologists believe that permanent reliance on these means will create a generation of teenagers who have lost the ability to communicate after chatting and communicating through social networking sites have become the largest amount of interest at the expense of direct, live interaction with the rest of the individuals. The primary stage is one of the delicate stages that the student goes through, it is the beginning of the student's breakthrough towards society, in which the role of the family weakens to some extent and the group of comrades begins to appear. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards the use of social networking sites. Constructivism is considered one of the most influential learning theories in the study of beliefs because the idea of belief studies is strongly based on the assumptions of constructivism. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards using social networking sites and their relationship to some demographic variables, including (grade, gender, environment, and type of school).
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التواصل الاجتماعي
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الانترنت
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مواقع التواصل الاجتماعي
-- المتغيرات الديموغرافية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبد الله محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سميرة السيد عبد العال
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 22/2/ 2024
Supervisory body وائل عبد الله محمد
-- سميرة السيد عبد العال
Discussion body سعيد عبد المعز علي موسى
-- زينب علي محمد علي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات الطفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 21.01.2025 31777 Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م 01010100031777000 21.01.2025 21.01.2025 Thesis