header

A Program Based on Artificial Intelligence Applications for Developing EFL University Students’ Research Writing and Self-Regulation Skills in MSA University / (Record no. 170476)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05324namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033420.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250128s2024 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.Ph.D.2024.To.P
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Toqa Mohamed Waeil Alkaras Mohamed,
Preparation preparation.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title A Program Based on Artificial Intelligence Applications for Developing EFL University Students’ Research Writing and Self-Regulation Skills in MSA University /
Statement of responsibility, etc. by Toqa Mohamed Waeil Alkaras Mohamed ; Supervised by Dr.Awatef Ali Sheir, Dr. Laila Ismail Hashem.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title برنامج قائم على تطبيقات الذكاء الإصطناعي لتنمية مهارات البحث العلمي و التنظيم الذاتي لطلاب اللغة الانجليزية بجامعة أكتوبر للعلوم الحديثة و الآداب /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 154 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 91-101.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of a program<br/>based on AI applications and codes in developing and enhancing research<br/>writing skills and self-regulation skills for the third year university students in<br/>MSA University. The participants in this study were sixty undergraduate<br/>students from the third year, who were randomly selected from MSA University<br/>–Faculty of languages in the year 2022-2023. The study employed a mixed<br/>sequential explanatory research design of two phases quantitative data<br/>collection followed by a qualitative one. Quantitative data were collected<br/>through administering the Pre-post Test of Students’ research writing, self-<br/>regulation scale and Student’s Self-Evaluation of research Writing Performance.<br/>Qualitative data included analyzing data collected from online reflection paper<br/>to reveal their opinion. The findings of the study revealed that the experimental<br/>group students scored significantly higher than those in the control group on<br/>EFL research writing skills test, mainly those of narrowing down a title,<br/>summarizing, paraphrasing, writing well developed content, writing free of<br/>language mistakes and using proper APA in text and full text citation . The<br/>findings of the study showed a remarkable improvement in the experimental<br/>group rather than the control group in self-regulated skills too mainly in setting<br/>their goals, managing their time , and evaluating their own work.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الرسالة إلى تنمية مهارات البحث العلمي و التنظيم الذاتي لطلاب اللغة الإنجليزية بجامعة أكتوبر للعلوم الحديثة و الآداب باستخدام تطبيقات الذكاء الإصطناعي. و قد تكونت مجموعة البحث من ستين طالب و طالبة من السنة الدراسية الثالثة ، الذين تم اختيارهم عشوائيا من جامعة أكتوبر للعلوم الحديثة و الآداب .و قد استخدمت الباحثة التصميم شبه التجريبي باستخدام مجموعتين (تجريبية وضابطة) وقد اتبعت الدراسة المنهج المختلط حيث مرت الدراسة بجمع البيانات الكمية تليها النوعية. وقد تم إعداد أدوات البحث و تشمل: قائمة مهارات البحث ، اختبار قبلي و بعدي، دليل رصد الدرجات، استبيان للتنظيم الذاتي و التقييم الذاتي لكتابة البحث و من ثم التحليل النوعي لآراء الطلاب و تقيمهم الذاتي لأنفسهم . و قد أشارت نتائج الدراسة إلى تميز طلاب المجموعة التجريبية و حصولهم على نتائج أعلى من طلاب المجموعة الضابطة و خصوصا في مهارات اختيار عنوان البحث الدقيق، التخليص، الكتابة بصيغة آخرى، كتابة محتوى جيد، وكتابة التوثيق بشكل جيد. كما أشارت نتائج الإستبيان إلى تميز طلاب المجموعة التجريبية في تطبيق استراتيجيات التنظيم الذاتي أكثر من المجموعة الضابطة خصوصا في تحديد أهدافهم، إدارة وقتهم، وتقييم أعمالهم .
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Curriculum and Instruction
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Research writing
-- Self-regulated learning
-- Artificial intelligence
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Awatef Ali Sheir
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Awatef Ali Sheir
-- Laila Ismail Hashem
Discussion body Merft Abo bakr
-- Mohamed Farok
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Graduate Studies for Education
Department Department of Curriculum & Instruction
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman Ghareeb
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.01.2025 89995 Cai01.23.01.Ph.D.2024.To.P 01010110089995000 28.01.2025 28.01.2025 Thesis