header

برنامج قائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين / (Record no. 170629)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05605namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033426.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250205b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.912
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.912
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number رشا فتحي حلمي محمد الخميسى،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]رشا فتحي حلمي محمد الخميسى ؛ إشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، د. إيمان أشرف حسان
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A Program based on Cooperative Play Activities to Reduce Common Disorder in Aggressive Hearing-Impaired Children
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 203 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 175-189.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على مدى فاعلية البرنامج القائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين ومدى استمراريته، تكونت عينة الدراسة من (10) من الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين والذين تتراوح أعمارهم من (4-7) سنوات من أكاديمية هارموني بمحافظة المنيا، واستخدمت الدراسة اختبار الذكاء إعداد: إجلال سري ( 1988)، ومقياس الاضطراب المشترك المصور لأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين( إعداد الباحثة)، مقياس السلوك العدواني لدى الأطفال إعداد آمال باظة (2008)، مقياس المستوى الاقتصادى والاجتماعى والثقافى للاسرة المصرية (اعداد محمد سعفان، دعاء خطاب 2016)، والبرنامج القائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ (إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج التدريبي على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ في خفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال في صورتي الطفل والأم والسلوك العدواني في القياسين القبلي والبعدي، كما بينت النتائج استمرار فاعلية البرنامج في خفض حدة الاضطراب المشترك والسلوك العدواني، كما ظهر في نتائج الفروق بين القياسين البعدي والتتبعي في صورتي الطفل والأم لمقياس الاضطراب المشترك والسلوك العدواني. وقدمت الدراسة مجموعة من التوصيات والمقترحات لدراسات لاحقة
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to identify the effectiveness of the program based on cooperative play activities to reduce the common disorder in aggressive hearing-impaired children and the extent of its continuity, the study was applied to a sample of (10) Aggressive hearing impaired children aged (4-7) years from Harmony Academy in Minya governorate, The study used the intelligence scale by Iglal Seri 1988, The illustrated common disorder scale for aggressive hearing impaired children (researcher's preparation), aggressive behavior scale prepared by Amaal Baza2008, The program based on cooperative play activities (prepared by the researcher), The results resulted in the effectiveness of the training program on cooperative play activities in decreasing common disorder in the pre- and post-measurements of the common disorder scale child and mother version and aggressive behavior. The results also showed the continuity of the effectiveness of the program as shown in the results of the differences between the post and follow up test of the common disorder in both child and mother version of the scale and aggressive behavior scale. The study presented some recommendations and suggestions for future studies.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element ضعاف السمع
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اللَّعِب التَّعاوُنيِّ
-- الاضطراب المشترك
-- الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين
-- السلوك العدواني
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هند إسماعيل إمبابي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أشرف حسان
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body هند إسماعيل إمبابي
-- إيمان أشرف حسان
Discussion body سلوي عبد السلام عبد الغني
-- إيمان أحمد خليل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.02.2025 31793 Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ب 01010100031793000 05.02.2025 05.02.2025 Thesis