برنامج قائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين / (Record no. 170629)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05605namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033426.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250205b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.912 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.912 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | رشا فتحي حلمي محمد الخميسى، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج قائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]رشا فتحي حلمي محمد الخميسى ؛ إشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، د. إيمان أشرف حسان |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A Program based on Cooperative Play Activities to Reduce Common Disorder in Aggressive Hearing-Impaired Children |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 203 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 175-189. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على مدى فاعلية البرنامج القائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين ومدى استمراريته، تكونت عينة الدراسة من (10) من الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين والذين تتراوح أعمارهم من (4-7) سنوات من أكاديمية هارموني بمحافظة المنيا، واستخدمت الدراسة اختبار الذكاء إعداد: إجلال سري ( 1988)، ومقياس الاضطراب المشترك المصور لأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين( إعداد الباحثة)، مقياس السلوك العدواني لدى الأطفال إعداد آمال باظة (2008)، مقياس المستوى الاقتصادى والاجتماعى والثقافى للاسرة المصرية (اعداد محمد سعفان، دعاء خطاب 2016)، والبرنامج القائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ (إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج التدريبي على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ في خفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال في صورتي الطفل والأم والسلوك العدواني في القياسين القبلي والبعدي، كما بينت النتائج استمرار فاعلية البرنامج في خفض حدة الاضطراب المشترك والسلوك العدواني، كما ظهر في نتائج الفروق بين القياسين البعدي والتتبعي في صورتي الطفل والأم لمقياس الاضطراب المشترك والسلوك العدواني. وقدمت الدراسة مجموعة من التوصيات والمقترحات لدراسات لاحقة |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to identify the effectiveness of the program based on cooperative play activities to reduce the common disorder in aggressive hearing-impaired children and the extent of its continuity, the study was applied to a sample of (10) Aggressive hearing impaired children aged (4-7) years from Harmony Academy in Minya governorate, The study used the intelligence scale by Iglal Seri 1988, The illustrated common disorder scale for aggressive hearing impaired children (researcher's preparation), aggressive behavior scale prepared by Amaal Baza2008, The program based on cooperative play activities (prepared by the researcher), The results resulted in the effectiveness of the training program on cooperative play activities in decreasing common disorder in the pre- and post-measurements of the common disorder scale child and mother version and aggressive behavior. The results also showed the continuity of the effectiveness of the program as shown in the results of the differences between the post and follow up test of the common disorder in both child and mother version of the scale and aggressive behavior scale. The study presented some recommendations and suggestions for future studies. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | ضعاف السمع |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | اللَّعِب التَّعاوُنيِّ |
-- | الاضطراب المشترك |
-- | الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين |
-- | السلوك العدواني |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هند إسماعيل إمبابي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أشرف حسان |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | هند إسماعيل إمبابي |
-- | إيمان أشرف حسان |
Discussion body | سلوي عبد السلام عبد الغني |
-- | إيمان أحمد خليل |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 05.02.2025 | 31793 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ب | 01010100031793000 | 05.02.2025 | 05.02.2025 | Thesis |