برنامج مقترح لتنمية الذكاء الأخلاقي من خلال أغاني أفلام الرسوم المتحركة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 173588)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04602namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250903121835.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 741.58 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 741.58 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.25.02.M.Sc.2024.من.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ،منة الله محمود حسن عبد الماجد |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج مقترح لتنمية الذكاء الأخلاقي من خلال أغاني أفلام الرسوم المتحركة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة منة الله محمود حسن عبد الماجد؛ إشراف أ.د/ أميمة مصطفى كامل، د/ شيماء عبد العال محمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Suggested program for developing moral intelligence through songs from animated films for primary school students / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 195 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 118-125. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | يهدف البحث إلى معرفة مدى فاعلية برنامج موسيقي مقترح لتنمية الذكاء الأخلاقي من خلال أغاني أفلام الرسوم المتحركة لتلاميذ المرحلة الابتدائية، وكانت العينة تتكون من (50) طالبًا من طلاب المرحلة الابتدائية بمدرسة الشهيد يحيي حسب الله الابتدائية يتراوح أعمارهم ما بين (10 - 12) سنة بمتوسط عمري 11 سنة، تمثلت أدوات البحث في استمارة المستوى الاقتصادي والاجتماعي - للأسرة اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لرافن - مقياس الذكاء الأخلاقي (إعداد الباحثة). وكانت أهم النتائج: 1. توجد علاقة ذات دلالة إحصائية لأبعاد اختبار الذكاء الأخلاقي للقياس (القبلي - البعدي) لأغاني أفلام الرسوم المتحركة لدى طلاب المرحلة الأساسية.<br/>2. يوجد فروق ذات دلالة إحصائية لأبعاد اختبار الذكاء الأخلاقي باختلاف نوع الجنس (ذكور - إناث) لأغاني أفلام الرسوم المتحركة لدى طلاب المرحلة الأساسي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The research aims to find out the effectiveness of a proposed musical program for the development of moral intelligence through the songs of animated films for primary school students, and the sample consists of (50 students) of primary school students at the Martyr Yahya School according to primary Allah aged between (10-12) years with an average age of 11 years, the research tools were represented in the form of the economic and social level of the family test of colored sequential matrices for Raven - moral intelligence scale (prepared by the researcher).<br/>The most important findings were: 1. There is a statistically significant relationship for the dimensions of the moral intelligence test for measurement (pre-post) of animated film songs among basic stage students. 2. There are statistically significant differences in the dimensions of the moral intelligence test according to gender (males - females) for animated film songs among basic school students |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الرسوم المتحركة |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائى |
General subdivision | الموسيقى |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | برنامج موسيقي |
-- | تنمية الذكاء الأخلاقي |
-- | أغاني |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أميمة مصطفى كامل |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | شيماء عبد العال محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | أميمة مصطفى كامل |
-- | شيماء عبد العال محمد |
Discussion body | طارق سمير |
-- | ليلى فخري |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية النوعية |
Department | قسم العلوم التربوية والنفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 17.08.2025 | 32392 | Cai01.25.02.M.Sc.2024.من.ب | 01010100032392000 | 17.08.2025 | 17.08.2025 | Thesis |