header

اثر استخدام برنامجين اثرائيين فى تنمية التفكير المنتج والتحصيل الدراسى للتلاميذ الموهوبيين فى الصف الرابع الابتدائى بمملكة البحرين / (Record no. 23748)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02842nam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223025928.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 090924s2009 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.Ph.D.2009.سك.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سكينة حسن حسن العكرى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title اثر استخدام برنامجين اثرائيين فى تنمية التفكير المنتج والتحصيل الدراسى للتلاميذ الموهوبيين فى الصف الرابع الابتدائى بمملكة البحرين /
Statement of responsibility, etc. سكينة حسن حسن العكرى ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : منى حسن السيد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of two enriching programs in developing productive thinking and academic achievement of fourth grade primary gifted pupils in Kingdom Bahrain
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. سكينة حسن حسن العكرى :
Date of publication, distribution, etc. 2009
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 367ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 30سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الارشاد النفسى والتربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذة الدراسة الى وضع قائمة يمكن استخدامها للكشف عن التلاميذ الموهوبين وامدادهم باثنين من البرامج الاثرائية اشتملت الادوات المطورة لاجل هذة الدراسة على قائمة السمات السلوكية بطاقة ملاحظة خصائص التلاميذ الموهوبيين : قائمة تورانس للتفكير الابداعى ومقياس مهارات التفكير الناقد للاطفال (الصيعة ب ) مهارات عقلية والاختبارات التحصيلية بلغ عينة الدراسة 75 تلميذة تم اختيارهم عشوائيا من التلاميذ الموهوبيين تم توزيعهم على ثلاث محموعات متساوية العدد تجريبيتان وضابطة وكشفت الدراسة عن فعالية البرنامجين المقترحين فى تنمية التفكير المنتج وزيادة التحصيل الدراسى للتليميذات الموهوبات المشاركات فى هذة الدراسة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التحصيل الدراسى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير المنتج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التلاميذ الموهوبيين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN)
No. of Items 1
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Soheir
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2009.سك.ا 01010100014266000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2009.سك.ا 01020100014266000 22.09.2023 CD - Rom 14266.CD