header

أثر برنامج تدريبي لتنمية التواصل اللفظى على الاداء الاكاديمى لذوى صعوبات التعلم بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى / (Record no. 33123)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02796cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030348.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 110226s2010 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2010.إس.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إسماعيل محمد خضري محمد حافظ
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج تدريبي لتنمية التواصل اللفظى على الاداء الاكاديمى لذوى صعوبات التعلم بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى /
Statement of responsibility, etc. إسماعيل محمد خضري محمد حافظ ؛ إشراف جابر عبدالحميد جابر : أمين على محمد سليمان
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a training program for developing verbal communication and academic ability of learning disabilities pupils at the first cycle of the basic education
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. إسماعيل محمد خضري محمد حافظ :
Date of publication, distribution, etc. 2010
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 184 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات والبحوث التربوية - قسم الإرشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى دراسة أثر برنامج المقترح في تنمية التواصل اللفظى و الاستعداد للأداء الأكاديمي لدى أطفال صعوبات التعلم : تمثلت عينة الدراسة من ١٠٠ تلميذا من تلاميذ الصف الثانى الابتدائى تم تقسيمهم إلى مجموعة تجريبية و أخرى ضابطة. و تم تطبيق مجموعة الأدوات لجمع بيانات خاصة بالدراسة شملت اختبار القدرة العقلية العامة : اختبار نمو وظائف اللغة : اختبار الاستعداد الأكاديمي : اختبار القدرات النفس لغوية : تم التأكد من تكافؤ المجموعتين الضابطة التجريبية فى كل من العمر الزمنى: الذكاء: المستوى الاقتصادى و الإجتماعى و اللغة و الاستعداد الأكاديمى و القدرات النفس لغويه
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستعداد الأكاديمي
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التواصل اللفظي
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمين على محمد سليمان :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2010.إس.أ 01010100015600000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2010.إس.أ 01020100015600000 22.09.2023 CD - Rom 15600.CD