header

دراسة الفروق بين المتأخرين دراسيا والعاديين فى مظاهر الانتباه والسرعة الادراكية و اثر برنامج لتنمية هذه المظاهر على تلاميذ الصف الرابع الابتدائى فى دولة الكويت / (Record no. 41467)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 026380000a22003370004500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030750.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 070113s2005 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2005.يو.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name يوسف محيلان سلطان العنزى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دراسة الفروق بين المتأخرين دراسيا والعاديين فى مظاهر الانتباه والسرعة الادراكية و اثر برنامج لتنمية هذه المظاهر على تلاميذ الصف الرابع الابتدائى فى دولة الكويت /
Statement of responsibility, etc. يوسف محيلان سلطان العنزي ؛ اشراف نادية محمود شريف : امانى سعيدة سيد ابراهيم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Study of the Differences between Academic Retarded and Normal Students in Terms of Attention Perceptual Speed and the Influence of Development Programs of These Aspects on the Fourth Primary Grade Pupils in Kuwait
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. يوسف محيلان سلطان العنزي :
Date of publication, distribution, etc. 2005
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 185ورقة ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الارشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تعتبر مشكلة التأخر الدراسى من اهم المشكلات التربوية التى تواجه المدرسة الحديثة فى اداء رسالتها وتحقيق اهدافها على الوجه الاكمل : وهى من اخطر المشكلات التى تواجه التلميذ فى حياته المدرسية : ولقد اثارت تلك المشكلة اهتمام المربين والاباء والتلاميذ على حد سواء : ذلك لكونها مشكلة تربوية واجتماعية ونفسية واقتصادية فى الوقت نفسه : كما انها تعوق المدرسة عن اداء رسالتها على الوجه الاكمل : وتهدد سلامة المجتمع : وتبدد الكثير من طاقاته البشرية
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term السرعة الادراكية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term دولة الكويت
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مظاهر الانتباه
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name امانى سعيدة سيد ابراهيم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Amira
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Esam
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2005.يو.د 01010100011360000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2005.يو.د 01020100011360000 22.09.2023 CD - Rom 11360.CD