header

أثر برنامج قائم علي التعلم التبادلي في تنمية الانتباه و مفهوم الذات لذوي صعوبات التعليم لدي تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي = (Record no. 43621)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02673cam a2200313 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 130923s2013 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2013.صب.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صبرى محمد محمد الرشيدي
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم علي التعلم التبادلي في تنمية الانتباه و مفهوم الذات لذوي صعوبات التعليم لدي تلاميذ الحلقة الأولي من التعليم الأساسي =
Remainder of title The impact of a program based reciprocal teaching in the development of attention and self-concept of learning disabled students have the first episode of basic education /
Statement of responsibility, etc. صبرى محمد محمد الرشيدي ؛ إشراف نادية محمود شريف : مايسة فاضل أبومسلم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of a program based reciprocal teaching in the development of attention and self-concept of learning disabled students have the first episode of basic education
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. صبرى محمد محمد الرشيدي :
Date of publication, distribution, etc. 2013
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 233 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الارشاد النفسي و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. سعى الباحث إلى التحقق من أثر التعلم التبادلي علي تخطى المشكلات التي تؤثر علي تعليم و تحصيل ذوي صعوبات التعلم و المتمثلة في تركيز الانتباه و تقدير الذات و ما قد يظهر من تحسن في التحصيل الدراسي سواء في مادة محدده أو في التحصيل العام لذوي صعوبات تعلم القراءة لدى تلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي. و من هنا تتبلور مشكلة الدراسة الحالية في التساؤل الرئيسي التالي: ما أثر برنامج قائم علي التعلم التبادلي في تنمية الانتباه و مفهوم الذات لذوي صعوبات تعلم القراءة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الانتباه و مفهوم الذات
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعلم التبادلى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مايسة فاضل أبومسلم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2013.صب.أ 01010100018230000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2013.صب.أ 01020100018230000 22.09.2023 CD - Rom 18230.CD