header

تفعيل دور معلم التعليم الأساسي في مواجهة مشكلات الإدارة الصفية في ضوء معايير الجودة / (Record no. 52737)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02641cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031320.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 151013s2015 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.M.Sc.2015.مح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد السيد أحمد على عامود
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تفعيل دور معلم التعليم الأساسي في مواجهة مشكلات الإدارة الصفية في ضوء معايير الجودة /
Statement of responsibility, etc. محمد السيد أحمد على عامود ؛ إشراف نجلاء محمد حامد : محمود حسان سعيد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Activating the role of primary education teacher to en counter classroom anagement problems in light of quality standards
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. محمد السيد أحمد على عامود :
Date of publication, distribution, etc. 2015
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 167 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم أصول التربية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة إلى التعرف على تفعيل دور معلم التعليم الأساسي في مواجهة مشكلات الإدارة الصفية في ضوء معايير الجودة، وتعرف مفاهيم وفلسفة الإدارة الصفية في ضوء الأبحاث والدراسات العلمية السابقة: وتعرف معايير الجودة في مجال الإدارة الصفية عن طريق المعايير القومية لنظم الجودة والإعتماد والتى تقررها وزارة التربية والتعليم: وتعرف دور معلم التعليم الأساسي في إدارة الصف فى ضوء تلك المعايير: وتعرف واقع ومشكلات الإدارة الصفية وكيف يمكن مواجهتها في ضوء معايير الجودة عن طريق الملاحظة والمعايشة للواقع التعليمى: ووضع تصور مقترح لدور المعلم المأمول فى الإدارة الصفية
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term دور معلم التعليم الأساسي
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term معايير الجودة
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مواجهة مشكلات الإدارة الصفية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمود حسان سعيد :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجلاء محمد حامد :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Enas
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2015.مح.ت 01010100021033000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2015.مح.ت 01020100021033000 22.09.2023 CD - Rom 21033.CD