header

فاعلية برنامج قائم على التفكير الناقد في تنمية كل من الفهم اللغوي و حل المشكلات لدى بعض طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة الأردنية الهاشمية = (Record no. 52927)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02811cam a2200313 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 151027s2015 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.Ph.D.2015.عد.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عدي عبدالسلام الشواوره
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج قائم على التفكير الناقد في تنمية كل من الفهم اللغوي و حل المشكلات لدى بعض طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة الأردنية الهاشمية =
Remainder of title The effectiveness of a program based on the critical thinking in improvement of both lingual understanding and problem solving for some students of secondary stage in Jordon /
Statement of responsibility, etc. عدي عبدالسلام الشواوره ؛ إشراف رجاء محمود أبوعلام : أسماء توفيق مبروك
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a program based on the critical thinking in improvement of both lingual understanding and problem solving for some students of secondary stage in Jordon
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. عدي عبدالسلام الشواوره :
Date of publication, distribution, etc. 2015
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 121 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه ا لدراسة إلى التعرف على فاعلية برنامج قائم على التفكير الناقد في تنمية كل من الفهم اللغوي و حل المشكلات لدى بعض طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة الاردنية الهاشمية وتم استخدام اداتين لتحقيق اهداف الدراسة هما : بطارية اختبارات الفهم اللغوي و اختبار الشخصية العاملي الخاص بحل المشكلات تم التحقق من دلالات صدقها وثباتها. استخدم فيها المنهج شبه التجريبي على عينة قصدية بلغت (136) طالبا وطالبة من اربع شعب من الصف الاول والثاني ثانوي في محافظة العقبة بالمملكة الاردنية الهاشمية تم تقسيمهم الى مجموعتين ضابطة و تجريبية
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير الناقد
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تنمية الفهم اللغوي
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تنمية حل المشكلات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسماء توفيق مبروك :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رجاء محمود أبوعلام :
Relator term
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Enas
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2015.عد.ف 01010100021079000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2015.عد.ف 01020100021079000 22.09.2023 CD - Rom 21079.CD