استراتيجية تعليمية مقترحة قائمة على استخدام الوعى الصوتى لتنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد = (Record no. 58807)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02641cam a2200313 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 161127s2016 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | داليا صفوت محمد |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استراتيجية تعليمية مقترحة قائمة على استخدام الوعى الصوتى لتنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد = |
Remainder of title | Suggested educational strategy based on the usage of phonemic awareness to develop the oral performance skills for Non Arabic speakers in distance learning / |
Statement of responsibility, etc. | داليا صفوت محمد ؛ إشراف محمد لطفى محمد جاد : صابر عبدالمنعم محمد |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Suggested educational strategy based on the usage of phonemic awareness to develop the oral performance skills for Non Arabic speakers in distance learning |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | داليا صفوت محمد : |
Date of publication, distribution, etc. | 2016 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 123 ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربوية - قسم المناهج و طرق التدريس |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | ضعف الوعى الصوتى هو أحد الصعوبات الرئيسية لتعلم اللغة العربية للناطقين بغيرها: نتيجة لإهمال أكثر برامج تعليم اللغة العربية تنمية الوعى الصوتى للدارسين مما أدى إلى خلط لدى الدارسين للغة العربية عند محاولة تمييز الأصوات العربية سواءً على مستوى الاستماع أو على مستوى الأداء الصوتى خاصة في المستوى المبتدئ ممن يدرسون عن بعد: و ينصب اهتمام هل البحث على تنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد باستخدام الوعى الصوتى |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الوعى الصوتى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تعليم اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تنمية مهارات الأداء الشفوى |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبدالمنعم محمد : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد لطفى محمد جاد : |
Relator term | |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ | 01010100022610000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ | 01020100022610000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 22610.CD |