header

استراتيجية تعليمية مقترحة قائمة على استخدام الوعى الصوتى لتنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد = (Record no. 58807)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02641cam a2200313 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 161127s2016 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name داليا صفوت محمد
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استراتيجية تعليمية مقترحة قائمة على استخدام الوعى الصوتى لتنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد =
Remainder of title Suggested educational strategy based on the usage of phonemic awareness to develop the oral performance skills for Non Arabic speakers in distance learning /
Statement of responsibility, etc. داليا صفوت محمد ؛ إشراف محمد لطفى محمد جاد : صابر عبدالمنعم محمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Suggested educational strategy based on the usage of phonemic awareness to develop the oral performance skills for Non Arabic speakers in distance learning
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. داليا صفوت محمد :
Date of publication, distribution, etc. 2016
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 123 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربوية - قسم المناهج و طرق التدريس
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. ضعف الوعى الصوتى هو أحد الصعوبات الرئيسية لتعلم اللغة العربية للناطقين بغيرها: نتيجة لإهمال أكثر برامج تعليم اللغة العربية تنمية الوعى الصوتى للدارسين مما أدى إلى خلط لدى الدارسين للغة العربية عند محاولة تمييز الأصوات العربية سواءً على مستوى الاستماع أو على مستوى الأداء الصوتى خاصة في المستوى المبتدئ ممن يدرسون عن بعد: و ينصب اهتمام هل البحث على تنمية مهارات الأداء الشفوى لدى متعلمى اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد باستخدام الوعى الصوتى
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الوعى الصوتى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تعليم اللغة العربية الناطقين بغيرها عن بعد
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تنمية مهارات الأداء الشفوى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صابر عبدالمنعم محمد :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد لطفى محمد جاد :
Relator term
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ 01010100022610000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2016.دا.إ 01020100022610000 22.09.2023 CD - Rom 22610.CD