MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
02775cam a2200313 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
EG-GiCUC |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
200216s2020 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
EG-GiCUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) |
Holding library |
ايداع |
097 ## - Thesis Degree |
Thesis Level |
ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
Cai01.23.09.M.Sc.2020.رب.أ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
رباب سيف النصر عبدالعاطى جابر |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
أثر استخدام إستراتيجية المسرحة فى تنمية بعض مهارات التفكير التأملى لذوى صعوبات التعلم من تلاميذ الحلقة الاعدادية = |
Remainder of title |
The effect of using a strategy in the development of human demobilized some reflective thinking skills for people with learning difficulties of students in middle school / |
Statement of responsibility, etc. |
رباب سيف النصر عبدالعاطى جابر ؛ إشراف جابر عبدالحميد جابر : منى حسن السيد بدوى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The effect of using a strategy in the development of human demobilized some reflective thinking skills for people with learning difficulties of students in middle school |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. |
رباب سيف النصر عبدالعاطى جابر : |
Date of publication, distribution, etc. |
2020 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
360ص ؛ |
Dimensions |
25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدفت الدراسة الحالية الى تعرف المسرحة البشرية إلى استثارة قدرات التلاميذ و تحريكها نحو البحث و الإستقصاء و حل المشكلات و ملاحظة السلوك مما يساهم فى الحد من صعوبات التعلم الموجودة لدى بعض التلاميذ فى الصف الثانى الإعدادى: و استخدمت الدراسة المنهج التجريبى، و استخدمت الدراسة الادوات الاتية: مقياس تقدير سلوك التلاميذ (لفرز حالات صعوبات التعلم - 2011): اختبار التفكير التأملى (إعداد: الباحثة).: مقياس مهارات التفكير التأملى (إعداد: الباحثة). دليل المعلم لاستخدام إستراتيجية المسرحة البشرية لتنمية بعض مهارات التفكير التأملى |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Additional physical form available note |
صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
المسرحة البشرية |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
صعوبات التعلم |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
مهارات التفكير التأملى |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
جابر عبدالحميد جابر : |
Relator term |
|
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
منى حسن السيد بدوى : |
Relator term |
|
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Nazla |
Reviser |
Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Samia |
Reviser |
Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |